• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

یک آرزوی کلیشه‌ای برای سال نوی سینما/ کاش فیلم‌های خوبی ساخته شود

  • 03 فروردین 1401 - 12:46
یک آرزوی کلیشه‌ای برای سال نوی سینما/ کاش فیلم‌های خوبی ساخته شود

بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سال‌ها است که از تولید فیلم‌های سینمایی انیمیشن می‌گذرد و گاهی به صورت اتفاقی شاهد این هستیم که یک سال چند فیلم خیلی خوب در این حوزه داریم و یا حداقل یک انیمیشن تولید می‌شود که برای صنعت و سینمای کشور خودمان قابل قبول باشد، اما هیچکدام از ما که در این سال‌ها انیمیشن سینمایی تولید می‌کنیم نتوانستیم فیلمی بسازیم که آنقدر با کیفیت باشد تا حد زیادی با آثار خارجی پربیننده رقابت کند.

وی ادامه داد: البته این تنها مشکل کارگردانان کشور ما نیست بلکه بسیاری از کشورهایی که در تولید انیمیشن فعال هستند نیز در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند، اما مساله این است که ما همیشه مدعی هستیم کاری که می‌خواهیم شروع کنیم یک کار با کیفیت و قابل رقابت با آثار بین المللی است و می‌تواند در جذب مخاطب ایرانی موفق باشد، اما هیچ وقت چنین اتفاقی رخ نداده است.

این کارگردان انیمیشن بیان کرد: اگر بخواهم بگویم در سال ۱۴۰۱ بیش از هر چیز برای سینمای ایران چه می‌خواهم، باید بگویم اولین خواسته من یک امر کلیشه‌ای است و آن این است که امیدوارم فیلم‌های خوبی در این سال ساخته شود.

وی توضیح داد: البته این را هم باید بگویم که بسیاری از فیلم‌هایی که در سال جدید شاهد اکران آن خواهیم بود، آثاری است که در سال‌های گذشته ساخته شده است. اما می‌توانیم آرزوی تولید خوب در سینمای ایران را داشته باشیم.

کارگردان انیمیشن «سیم ششم» تاکید کرد: معمولاً ساخت یک فیلم انیمیشن بیش از ۲ سال زمان می‌برد و یکی از معضلات مهمی که به خصوص در حوزه انیمیشن بوجود آمده، کمبود بودجه است. به عنوان مثال انیمیشنی که ۲ سال پیش با بودجه ۱۵ میلیارد تومان ساخته می‌شد، الان زیر ۲۵ میلیارد تومان نمی‌توان آن را ساخت. چرا که هزینه‌ها و دستمزدها بسیار افزایش پیدا کرده است.

عظیمی در پایان گفت: برای سینمای ایران در سال جدید آرزو می‌کنم که مانند سال ۱۴۰۰ تا این اندازه بزرگان و تاثیرگذاران سینما را از دست ندهیم، متاسفانه در سال گذشته تعداد بسیاری از جوانان را از دست دادیم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=18711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.