• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

یورش جدید نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و قدس اشغالی

  • 12 اسفند 1401 - 12:50
یورش جدید نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و قدس اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست امروز جمعه به مناطق مختلف کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی حمله کردند.
نظامیان ارتش رژیم اشغالگر قدس با یورش به شهرک «سلواد» در رام الله، قدس اشغالی، ۴ فلسطینی را بازداشت کردند.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که نظامیان صهیونیست دیروز پنجشنبه به تجاوزات خود علیه ملت فلسطین و مقدسات فلسطینی ها ادامه دادند؛ به نحوی که در جریان این تجاوزات یک کودک فلسطینی ساکن شهرک «عزون» در شرق قلقیلیا به شهات رسید و ۲ تن دیگر زخمی شدند.
نظامیان صهیونیست دیروز ۱۴ فلسطینی را بازداشت کردند و یک باب خانه را در نزدیکی الخلیل با خاک یکسان کردند.
محاصره اریحا از سوی نظامیان صهیونیست
از سوی دیگر نظامیان صهیونیست از شامگاه دیروز پنجشنبه با ایجاد پست های بازرسی نظامی در اطراف شهر اریحا، این شهر را به محاصره خود درآوردند.
منابع محلی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست با بستن مبادی ورودی اریحا، مانع از تردد خودروهای فلسطینی شده و آنها را تفتیش کرده و مدارک شناسایی شهروندان فلسطینی را بازرسی کردند که در پی این تجاوزات ترافیک سنگینی ایجاد شد.
این منابع افزودند که پست های بازرسی در ورودی جنوبی نزدیک اردوگاه عقبه جبر، ورودی شرقی و ورودی شمالی ایجاد گردید.
۲۸۹۸ مورد تجاوز و جنایت اشغالگران در ماه گذشته میلادی علیه فلسطینی ها
از سوی دیگر مرکز داده‌های فلسطینی «معطی» در گزارش ماه فوریه خود اعلام کرد ۲۸۹۸ مورد تجاوز و جنایت نیروهای اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی به ثبت رسیده که طی آنها صدها مورد بازداشت و درگیری اتفاق افتاده علاوه بر آنکه در این ماه میلادی ۳۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر مجروح شده‌اند.
بر اساس این گزارش استان نابلس در ماه فوریه با ۱۶ شهید بیشترین تعداد شهدا را در میان دیگر مناطق کرانه باختری داشته است.
در این گزارش جزئیات تجاوزات انجام شده توسط نیروهای اشغالگر علیه حقوق مردم فلسطین به ترتیب ذیل تشریح شده است:
۵۴۱ مورد عملیات بازداشت، ۲ مورد زندانی کردن شهروندان فلسطینی، ۲۴ مورد فعالیت شهرک سازی توسط گروه‌های حامی شهرک سازی، ۱۵۱ مورد حمله و تعرض شهرک نشینان به امنیت و املاک فلسطینی که اقداماتی مانند قلع و قمع درختان، تخریب اراضی کشاورزی، حمله به کشاورزان و محصولات زراعی، پرتاب سنگ به سمت خودرو شهروندان فلسطینی و سرقت اموال آنان در مناطق مختلف کرانه باختری را شامل می‌شود.
نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان در ماه گذشته میلادی ۱۶۸ مورد تخریب املاک فلسطینیان اعم از واحدهای تجاری، تاسیسات کشاورزی و کانکس و همچنین مصادره ۸۶ مورد از املاک فلسطینیان را به ثبت رسانده‌اند.
مرکز معطی اعلام کرد ۲۵ عملیات تخریب منازل فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر در ماه فوریه انجام شده و علاوه بر آن ده‌ها منزل دیگر نیز در خطر تخریب قرار دارد به طوری که در ماه گذشته ۱۱۹ منزل نیز مورد حمله قرار گرفته است.
در این گزارش آمده است تعداد تعرضات صهیونیست‌ها به اماکن عبادی و مقدس به ۲۴ مورد رسیده و در ماه فوریه مجموعاً ۳۵۳۸ شهرک نشین به حریم مسجد الاقصی تعرض کرده‌اند.
گزارش مرکز معطی بیانگر آن است که مناطق نابلس، قدس و الخلیل به ترتیب با ۷۵۸، ۳۷۸ و ۳۵۳ مورد تعرض بیش از دیگر مناطق کرانه باختری در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار داشته‌اند.
واکنش حماس به شهادت نوجوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت محمد نضال سلیم ۱۵ ساله از شهرک عزون در شرق قلقیلیا را به ملت فلسطین تبریک و تهنیت گفت.
حماس طی بیانیه ای ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده این شهید، تیرباران محمد نضال سلیم را جنایتی جدید در کارنامه تجاوزات وحشیانه دشمن صهیونیستی برشمرد، دشمنی که جزء زبان زور نمی فهمد.
حماس ضمن تاکید بر حمایتش از مبارزات ملت فلسطین در شهرک عزون که نماد ایثارگری و رشادت آفرینی است، از ساکنان این شهرک خواست تا به رویارویی خود با نظامیان و شهرک نشینان یهود ادامه دهند.
نظامیان صهیونیست شامگاه دیروز پنجشنبه به شهرک عزون واقع در شرق قلقیلیا یورش بردند که ر پی این حمله فلسطینیان ساکن این شهرک به مقابله با اشغالگران صهیونیست برخاستند و با آنان درگیر شدند.
منابع محلی گزارش دادند که در جریان این درگیری ها سلیم به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.