• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

گلایه‌های دختر کشتی‌گیر بعد از کسب دو نقره آسیا

  • 07 خرداد 1401 - 0:45
گلایه‌های دختر کشتی‌گیر بعد از کسب دو نقره آسیا

به گزارش ایسنا، تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران در دو بخش آزاد و کلاسیک عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد.

سپیده بابایی ملی‌پوش وزن ۵۵ کیلوگرم در هر دو بخش موفق به کسب مدال نقره شد. بابایی در گفت‌وگو با ایسنا به سطح این مسابقات اشاره و بیان کرد: مسابقات آسیایی از جهانی سنگین‌تر است و سطح بالایی داشت. از نظر میزبانی هم نسبت به قبل بهتر بود. با وجود ناداوری‌ها خوب کار کردیم و با مدال‌های رنگارنگ برگشتیم.

او با بیان اینکه حریفم در فینال قرقیزستانی بود و با ناداوری طلا را از دست دادم، ادامه داد: شرایط مسابقات با تمرینات ما فرق داشت، کشتی‌ها با کفش برگزار می‌شد و مسابقاتمان در فضای باز بود. این مسائل را در بخشنامه مسابقات ذکر نکرده بودند و ما در عمل انجام شده قرار گرفتیم. در فینال بدون هیچ دلیلی اخطار می‌دادند و چلنج نداشتیم.  زمانی که فینال آزاد تمام شد و به هتل برگشتیم، داور هندی با یک جعبه شیرینی پیش ما آمد و از من عذرخواهی کرد. گفت برایت متاسفم که طلا نگرفتی.

بابایی به احساس خود از کسب دو مدال نقره آسیا اشاره کرد و گفت: خدا شانسی به من داد که بتوانم در دو سبک شرکت کنم و مدال بگیرم. نقره آسیا کم نیست اما حقم طلا بود. نتوانستم با پرچم کشورم دور افتخار بزنم که این خیلی برایم تاسف آور است. امیدوارم بتوانم در مسابقات جهانی مدال طلا بگیرم.

او در ادامه گفت: قبل از اعزام از طرف کمیته ملی المپیک به اردوی ما آمدند و یکسری حرف‌ها و قول‌ها داده شد. کشتی آلیش جزو رشته‌های سنتی است و هیچ شرایط شغلی برای ما فراهم نمی‌شود. حتی از نظر شهریه دانشگاه هم مشکل داریم. ما با حجاب تلاش می‌کنیم و پرچم ایران را بالا می‌بریم اما حتی این شرایط برایمان فراهم نیست که درصدی از شهریه‌هایمان پرداخت شود یا شرایط شغلی نداریم. قول دادند که این مشکلات برطرف شود.

ملی‌پوش کشتی آلیش زنان افزود: ما برای حضور در تیم ملی حقوق نمی‌گیریم. سری قبل دو ماه در اردو بودیم و از کار افتادیم. مربی هستم و وقتی در اردو باشم، باشگاهم بسته می‌شود و منبع درآمدی ندارم. این به ضرر من است چون باشگاهم اجاره‌ای است و تمام امورات زندگی‌ام از این طریق می‌گذرد.

بابایی در پایان گفت: از مربیان و سرپرست تیم تشکر می‌کنم. امیدوارم به مردم ثابت کرده باشیم که زنان می‌توانند موفق‌تر از مردان باشند. امیدوارم پیگیری شود. خیلی بد است یک ورزشکار به خاطر کم لطفی و دیده نشدن‌ها ورزش را کنار بگذارد. ‌

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=22524

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.