• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

گلاره ناظمی: بابت تمام سختی‌ها به خودم خسته نباشید می‌گویم

  • 19 مهر 1400 - 9:39
گلاره ناظمی: بابت تمام سختی‌ها به خودم خسته نباشید می‌گویم

به گزارش ایسنا، ‌جام جهانی فوتسال با قهرمانی پرتغال به پایان رسید، اما با اتفاقی تاریخی برای ایران همراه بود؛ گلاره ناظمی داور بین‌المللی ایران پس از قضاوت‌های خوبی که در این مسابقات داشت به عنوان داور وقت نگه‌دار در کوبل داوری فینال قرار گرفت و  اولین داور ایرانی بود که در فینال جام جهانی به قضاوت پرداخت.

ناظمی در گفت‌وگو با ایسنا به حضور در جام جهانی و قضاوت در این مسابقات اشاره و بیان کرد: جام جهانی  برای داوران و تیم‌ها همیشه از نظر سطح مسابقات،تیم‌ها و قضاوت‌ها نهایت برگزاری است. این مسابقات همیشه برای داورانی که به آن راه پیدا نکرده‌اند به هدف بزرگی تبدیل می‌شود و وقتی تعریف کسانی که آن را تجربه کرده‌اند، می‌شنوی برایت انگیزه ایجاد می‌شود. زمانی هم که با آن شرایط آشنا می‌شوی، دنیایی متفاوت با آنچه تا به حال تجربه کرده‌ای را می‌بینی. حس خوب و شرایط متفاوت آن باعث می‌شود که متوجه تفاوت جام جهانی با سایر مسابقات شوی.

او افزود: خوشبختانه از روز افتتاحیه مسابقات شانس حضور در تیم داوری را داشتم. یکی از اتفاقات خوب زمان افتتاحیه هم این بود که خانم فاطما سامورا دبیر کل فیفا از من دعوت کرد و شخصا بابت حضور در این مسابقات به من تبریک گفت. شاید دلیل آن پوشش متفاوتم با سایر داوران زن بود. به هر حال برایش جذابیت داشت با من صحبت کند که در این عرصه چند سال حضور دارم و چقدر تلاش کرده ‌ام. در پایان این گپ دوستانه از من تقدیر و تشکر کرد که توانستم در اولین حضور داوران زن در جام جهانی به هدفم برسم و شانس قضاوت در این رویداد را داشته باشم. در جریان مسابقات هم تمام تلاشم را کردم تا چیزی که طی سال‌های قضاوتم به دست آورده بودم، روی کارم متمرکز کنم و در نهایت به فینال برسم.

صدا تپش قلبم را شنیدم

ناظمی در پاسخ به این سوال که از ابتدای مسابقات فکر می‌کرد که بتواند در فینال قضاوت کند؟ گفت: روند مسابقات جام جهانی به این صورت است که از یک مرحله‌ای به بعد تعداد  داوران به دلیل تعداد کم مسابقات، کاهش پیدا می‌کند. اصلا نمی‌دانستم قرار است تا پایان مسابقات بمانم یا نه، تا اینکه اسامی اعلام شد و من و آقای محرابی‌افشار تا پایان مسابقات ماندگار شدیم. در بازی‌های باقی مانده هر کسی ممکن بود جزو داوران رده بندی، نیمه نهایی و فینال باشد. قابل پیش بینی نبود اما همان روزی که اسامی را اعلام کردند و فهمیدم جزو داوران باقی مانده تا پایان مسابقات هستیم، برایم جای شکر داشت  اما همیشه حضور در فینال هدفم بود و تمام تلاشم را کردم. فکر نمی کردم اما هر چه پیش رفت خیلی امیدوارتر شدم که می‌توانم جزو داوران فینال یا رده بندی باشم.

او  در مورد حس و حال خود بعد از دریافت ابلاغ قضاوت در فینال گفت: روزی که کولینا ابلاغ ها را اعلام می‌کرد، صدای تپش قلبم را می‌شنیدم که قرار است چه اتفاقی رقم بخورد. خدا را شاکرم که بهترین اتفاق افتاد. حس و حال آن لحظه‌ قابل وصف نیست چون رسیدن به آرزوهایم، خیلی هیجان انگیز بود و برای اولین بار ضربان قلبم را می‌شنیدم.

در فینال استرس داشتم

این داور بین‌المللی به شرایط مسابقه فینال اشاره کرد و گفت: قطعا قرار گرفتن در چنین مسابقه بزرگی که همه دنیا آن را تماشا می‌کنند، استرس داشت. 20 سال سابقه قضاوت دارم اما انگار همه آن‌ها یک طرف و فینال جام جهانی طرف دیگر قرار داشت. بنابراین استرس داشتم که طبیعی هم بود اما تمام تلاشم را کردم که وظیفه‌ام را به بهترین نحو انجام دهم و بهترین خودم باشم.

نگاه فیفا به داوران زن و مرد یکسان بود

او در مورد بازخوردهایی که پس از فینال داشت، بیان کرد:  شرمنده مردم شدم چون دوست داشتم جواب تک به تک کسانی که لطف داشتند را بدهم. خیلی پیام‌های پر از عشق و محبتی داشتم. خیلی تلاش کرده و شاید من هم توانسته بودم سهم کوچکی در خوشحالی مردم داشته باشم. این برای من خیلی لذت بخش بود، فکر نمی‌کردم چنین کاری بکنم و حضورم در مسابقات باعث خوشحالی مردم شود. شاید پیش از این و در دیگر مسابقات، افراد حاضر در ورزش پیام می‌دادند اما این بار همه و در هر قشری به من لطف داشتند که خیلی باعث قوت قلب و خوشحالی‌ام شد.

او در ادامه افزود: ما از بین تعداد ۷۶ داور که کاندیدای قضاوت در جام جهانی بودند، پس از آزمون‌های متعدد انتخاب شدیم و برخورد مسئولان فیفا از روز اول با داوران زن و مرد یکسان بود. در واقع  همه شرایط یکسانی داشتیم و قرار بود تلاش کنیم تا در کنار لذت از بازی‌ها، بهترین عملکرد خود را هم داشته باشیم. شاید چون اولین حضور زنان در جام جهانی بود بازخورد خوبی از سوی تیم‌ها داشتیم اما در نهایت هیچ فرقی بین زن و مرد وجود نداشت و عملکرد مهم بود. 

 به خودم خسته نباشید می‌گویم

ناظمی حضور در فینال جام جهانی را نهایت خواسته خود از داوری ندانست و بیان کرد: هر مسیری در ابتدا سختی‌های مضاعف دارد، اما وقتی چند نفر از آن عبور کنند، هموار تر می‌شود. دوست دارم این مسیری که برای اولین بار باز کرده‌ام، ادامه دار باشد. تا زمانی که از داوری لذت ببرم و شرایطش مهیا باشد، قضاوت می‌کنم و بعد از آن هم در کنار داوران جوان خواهم بود تا در حد توان کمک کنم که این مسیر و راه ادامه دار باشد و در تمام مسابقات جام جهانی نماینده خانم داشته باشیم.

او در ادامه گفت: بابت تمام سختی‌هایی که کشیده‌ام به خودم خسته نباشید می‌گویم و این شاید تنها جمله‌ای باشد که بتوانم در مود خودم بگویم چون می‌دانم چه مسیری را طی کرده‌ام و از ابتدا کنار خودم بوده‌ام، اگر روی شانه خودم بزنم به خودم خسته نباشید می‌گویم.

ناظمی در پایان گفت: خیلی از مردم تشکر می‌کنم که لطف داشتند و شاید نتوانستم پاسخگوی تک به تکشان باشم و همچنین از رسانه‌ها  تشکر دارم که حضور و حمایت‌شان باعث شد تا این اتفاق به شکلی زیبا دیده و شناخته شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8576

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.