• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

گفتگوی تلفنی رهبران روسیه و هند بر سر مساله افغانستان

  • 02 شهریور 1400 - 20:40
گفتگوی تلفنی رهبران روسیه و هند بر سر مساله افغانستان

به گزارش مهر به نقل از تاس، کاخ کرملین از گفتگوی تلفنی امروز میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در خصوص موضوع تحولات افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، کاخ کرملین در بیانیه خود در همین خصوص آورده است: دو طرف ضمن تبادل نظر در مورد وضعیت افغانستان، بر اهمیت تلاش های هماهنگ با هدف ایجاد صلح و ثبات در این کشور و تأمین امنیت در کل منطقه تأکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنها بر سر تقویت همکاری در زمینه مبارزه با گسترش ایدئولوژی تروریسم و تهدید (قاچاق) مواد مخدر از خاک افغانستان به یکدیگر به توافق رسیدند.

به گفته کاخ کرملین، دو طرف همچنین در خصوص ایجاد یک کانال ارتباطی دائمی دوجانبه دائمی برای بررسی تحولات افغانستان با یکدیگر به توافق رسیدند.

این در حالیست که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز طی سخنانی از علاقمندی مشترک مسکو، واشنگتن و اسلام آباد برای میانجیگری در بحران و تنش موجود میان گروه های درگیر در افغانستان خبر داد.

لاوروف در عین حال از مخالفت جدی مسکو با ایده مهاجرت پناهجویان افغان به کشورهای آسیای میانه و اسکان دادن آنها در این کشورها سخن گفت.

وزیر خارجه روسیه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با استقرار بالقوه نیروهای نظامی آمریکا در کشورهای آسیای میانه مخالفت کرد.

لازم به ذکر است «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان رور شنبه اعلام کرد که آخرین اوضاع و تحولات در افغانستان را با سرگئی لاوروف همتای روس خود مورد بحث قرار داده است. وی جزئیات بیشتری در خصوص این مذاکره تلفنی اعلام نکرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.