• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

گشت هوایی جنگنده های سوریه و روسیه بر فراز بلندی های جولان

  • 04 بهمن 1400 - 11:42
گشت هوایی جنگنده های سوریه و روسیه بر فراز بلندی های جولان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های روسیه و سوریه یک ماموریت گشت هوایی مشترک در امتداد بلندی های جولان و رود فرات انجام دادند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه مذکور توضیح داد: مسیر این مأموریت در امتداد بلندی‌های جولان، مرزهای جنوبی، رود فرات و همچنین بر فراز شمال سوریه بود. خلبانان روسی از پایگاه هوایی «حمیمیم» و خلبانان سوری از فرودگاه های «سیکل» و «دومیر» در خارج از دمشق به هوا برخاستند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، روسیه با هواپیماهای سوخو-۳۴ ، سوخو-۳۵ و هواپیماهای هشدار و کنترل راداری A-۵۰ و سوریه نیز با هواپیماهای میگ-۲۳ و میگ-۲۹ این ماموریت مشترک را انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: خلبانان سوری در حین ماموریت گشت زنی، ضمن کنترل حریم هوایی، پوشش هوایی برای دیگر جنگنده ها فراهم می کردند، در حالی که خلبانان روسی حمله به اهداف زمینی را تمرین می کردند.

وزارتخانه مذکور همچنین گفت که خلبانان، حمله به اهداف هوایی و زمینی را در یک میدان آموزشی در مرکز سوریه تمرین کرده اند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: خلبانان دو کشور مهارت هایی را برای همکاری در موقعیت های مختلف توسعه دادند. این نوع ماموریت های مشترک از این پس به صورت منظم انجام خواهد شد.

عملیات مشترک یاد شده در حالی انجام می شود که پیشتر نیز معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز ضمن اعلام نگرانی مسکو از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک‌های جدید در جولان اشغالی سوریه، بر پایبندی روسیه نسبت به حاکمیت سوریه بر جولان تاکید کرده بود.

وی در این باره گفته بود: بار دیگر بر موضع روسیه مبنی بر مخالفت با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان که بخش جدایی ناپذیر سوریه است، تاکید می کنیم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=15221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.