• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

گراپلینگ در مسیر جهانی شدن گام برمی‌دارد

  • 04 بهمن 1400 - 23:36
گراپلینگ در مسیر جهانی شدن گام برمی‌دارد

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای قهرمانی کشور گراپلینگ اواخر بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود. حسین خان هنرمند مسئول این کمیته امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه این رشته از زیر مجموعه‌های اتحادیه جهانی کشتی است و در تحت نظر فدراسیون انجمن‌های هنرهای رزمی در ایران فعالیت می‌کند در خصوص رقابتهای فوق و اهداف سبک توضیحاتی ارائه نمود.

بنیانگذار و رئیس کمیته گراپلینگ با ابراز امیدواری برای ریشه کن شدن ویروس کرونا و برگشت شرایط کشور و ورزش به حالت عادی و ابراز خشنودی از حضور یک فرد ورزشی در را ورزش کشور ادامه داد: این رشته به کشتی رزمی معروف است و به کشتی یونان باستان نزدیک بوده و در المپیک قدیم در آن رقابت می‌کردند. ما ششمین دوره مسابقات کشوری را برنامه ریزی کرده ایم و برای نخستین مرتبه در آن کمربند طلایی به نفرات اول هر وزن اهدا می‌شود.به دلیل محدودیت‌های کرونایی پیکارها تنها در بخش بزرگسالان مردان انجام می‌شود.

وی افزود: این رقابتها با حضور بیش از ۱۰۰ ورزشکار از استان‌های مختلف و در دو استایل و هر استایل در هشت وزن انجام می‌شود مسابقات ۲۹ بهمن ماه در سالن شهدای هفت تیرماه برگزار خواهد شد و در جریان مسابقات، از خانواده شهید مدافع حرم حسن عبدالله زاده که از شاگردان خودم بود تقدیر خواهیم کرد.

خان هنرمند ادامه داد: در تلاش هستیم با فعال کردن این رشته در نیروهای مسلح، مسابقات هم برگزار کنیم. چرا که در ارتش‌های بزرگ جهان این رشته حضور فعالی دارد. حتی با رؤسای کشورهای دیگر آسیایی رایزنی می‌کنیم و می‌خواهیم اولین دوره کشورهای اسلامی را میزبانی کنیم. ضمن اینکه مسیر حضور در بازی‌های ساحلی و کامبت گیمز نیز هموار شده است.

رئیس کمیته گراپلینگ در خصوص قضاوت مسابقات هم گفت: اتحادیه جهانی کتابچه قوانین گراپلینگ را هر ۲ سال به روز رسانی می‌کند. ما آن را ترجمه کرده و قوانین را در اختیار داوران قرار داده ایم و مسابقات امسال هم با همین قوانین انجام می‌شود. تاکنون سه دوره مربیگری و همچنین داوری برگزار کرده ایم و دعوت از مدرسین جهانی را هم در برنامه داریم. حدود ۱۳ استان فعال داریم اما کرونا خیلی از باشگاه‌های ما را تعطیل کرد.

وی در پایان با اشاره به شرایط تیم ملی این رشته گفت: تاکنون سه اعزام بین المللی به ترکیه، بلاروس و آذربایجان داشته ایم و در جهانی روی سکو رفتیم. قطعاً تیم ملی خواهیم داشت اما در خصوص شرایط تیم ملی شورای فنی تصمیم گیری خواهد کرد. تیم بانوان نیز به مسابقات خارجی اعزام شده اند و علاقمند زیادی در بین بانوان داریم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=15284

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.