• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

گاز ۵۴ کارخانه سیمانی قطع شد/ سیمان گران نشده است

  • 18 دی 1401 - 12:12
گاز ۵۴ کارخانه سیمانی قطع شد/ سیمان گران نشده است

حمید فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت عرضه سیمان، اظهار کرد: در حال حاضر تولید انجام می‌شود و کمبودی در حوزه سیمان وجود ندارد و احیاناً شاید در برخی از مناطق عرضه کم باشد اما در مجموع عرضه‌ها مازاد بر نیاز است و اتفاقاً سیمان‌های عرضه شده در بورس هم گاهاً به صورت کامل خریداری نمی‌شوند.
سیمان گران نشده است
رئیس انجمن سیمان به قیمت سیمان نیز اشاره کرد و افزود: قیمت سیمان تفاوتی نکرده است و ممکن است در برخی از بازارها در مناطق گرمسیری به دلیل داشتن موقعیت کاری خوب و تقاضای زیاد، قیمت کیسه‌های سیمان مقداری متفاوت از سایر مناطق باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین قیمت سیمان کیسه‌ای (۵۰ کیلیوگرمی) در بورس کالا بین ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان است و در بازار آزاد تقریباً بین ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان مبادله می‌شود.
گاز ۵۴ تولیدکننده سیمان قطع شد
فرمانی در مورد اظهارات متولیان وزارت صمت در مورد کذب بودن تعطیلی کارخانجات سیمان نیز گفت: ما هرگز اعلام نکردیم که کارخانجات سیمان تعطیل هستند، به نظر می‌رسد وزارت صمت دشمن فرضی درست کرده و با آن دشمن فرضی در حال جنگ است.
وی تصریح کرد: ما اعلام کردیم که گاز ۵۴ شرکت تولیدکننده سیمان به طور کامل قطع شده و این کارخانجات با استفاده از مازوت در حال تولید هستند که موجب شده تولید اقتصادی نباشد کارخانجات با استفاده از مازوت در حال تولید هستند که موجب شده تولید اقتصادی نباشدو با هزینه‌های بیشتری سیمان تولید کنیم.
رئیس انجمن سیمان تاکید کرد: ما نگفتیم که تولید متوقف شده بلکه گفتیم گاز شرکتها قطع شده و تولید در این شرکتها با هزینه‌های بیشتری انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37100

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.