• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

کیشیدا «ندیمه» آمریکا است/او به خاطره قربانیان هیروشیما خیانت کرد

  • 24 دی 1401 - 12:53
کیشیدا «ندیمه» آمریکا است/او به خاطره قربانیان هیروشیما خیانت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره استفاده احتمالی مسکو از سلاح هسته‌ای در اوکراین را «ننگ هولناک» خواند و گفت که فومیو کشیدا، نخست وزیر ژاپن نقش «ندیمه» آمریکا را بازی و به خاطره صدها هزار قربانی حمله اتمی(آمریکا) به هیروشیما و ناگازاکی، خیانت کرده است!
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کیشیدا در بیانیه‌ای اعلام کردند که هرگونه استفاده احتمالی روسیه از سلاح اتمی در اوکراین، اقدامی خصمانه و جبران‌ناپذیر علیه بشریت است.
مدودف با اشاره بر اینکه او «حتی درباره توهم‌های مرتبط با برنامه‌ هسته‌ای روسیه» اظهارنظر هم نمی‌کند، بیانیه مشترک بایدن و کیشیدا را «ننگی هولناک» توصیف کرد.
وی افزود: فقط به این فکر کنید؛ رئیس دولت ژاپن غرق در سرخوشی تحقیرآمیز و سرسپردگی، درباره روسیه خزعبلات می‌بافد و به خاطره صدهاهزار ژاپنی که در آتش بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی سوختند، خیانت می‌کند. کیشیدا بیشتر از این نمی‌توانست روی این حقیقت که آمریکا تنها کشوری بوده که از سلاح اتمی استفاده کرده، چشم‌هایش را ببندد و جالب‌تر اینکه وطن کیشیدا تنها قربانی آن بود!
به گفته مدودف، نخست وزیر ژاپن «باید این موضوع را به رئیس جمهور آمریکا یادآوری می‌کرد و از مقامات این کشور که بابت این اقدام هرگز ابراز ندامت نکرده‌اند، خواستار اظهار ندامت و پیشمانی می‌شد.»
وی افزود: اما نه. کیشیدا تنها یک ندیمه برای آمریکایی‌هاست و خدمتکاران چنین شهامتی ندارند. برای او فقط باید تاسف خورد.
مدودف با توصیف روشی که کیشیدا می‌توانست با استفاده از آن، این شرم را «پاک کند»، ابراز اطمینان کرد که «مفهوم غرور، مشخصه این نسل از گماشتگان ژاپنی نیست.»
در بیانیه مشترک بایدن و کیشیدا که دیروز(جمعه) صادر شد، طرفین به طور مشخص بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو و حمایت از اوکراین تاکید کرده و استفاده احتمالی روسیه از سلاح هسته‌ای در اوکراین را «غیرقابل قبول» خواندند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.