• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کنگره جامعه مهندسین ۲ تیر برگزار می‌شود

  • 16 خرداد 1401 - 12:43
کنگره جامعه مهندسین ۲ تیر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد ماه) در نشست خبری با اشاره به برگزاری سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: بعد از گذشت دو سال مراسم ارتحال امام(ره) بسیار باشکوه برگزار شد و رهبر انقلاب هم مباحث مهمی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه جامعه مهندسین سعی کرده کنگره خود را همواره قانونی برگزار کند و دوره گذشته، به دلیل وجود ویروس کرونا مجازی برگزار شد،خاطرنشان کرد نماینده وزرات کشور هم از آن استقبال کرد و این کار تبدیل به یک الگو شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اعلام کرد دوم تیر ماه، پانزدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین به صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

باهنر در پاسخ به پرسشی در رابطه با سیاست حذف ارز ترجیحی، گفت: استدلال‌هایی در مسائل اقتصادی وجود دارد که از بین این‌ها برخی موافق و مخالف هستند. اما چه موافق، چه مخالف در انجام اصلاحات ارزی تاکید دارند. هدف‌مندی یارانه‌ها اکنون منظم نیست؛ امیدواریم در آینده وضعیت اقتصادی بهتر شود.

وی با یادآوری اینکه درسال ۷۴ در دولت سازندگی قرار بود قیمت‌ها آزاد شود و یارانه‌ها مشخص شود،اظهار کرد: وسط اجرای طرح، متوجه شدند تورم بسیار بالا رفت. رکورد این افزایش تورم هم در همان سال در ایران رخ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر در دولت هاشمی طرح‌های اقتصادی خوبی آمده بود و اصلاح شده بود، ضررش خیلی کمتر بود. گفت: دولت کنونی این کار را شروع کرده تا بتواند اصلاح کند، کار خطیری است. باید با خرد جمعی و کارشناسی دقیق جلو برود. امیدواریم مردم تحمل کنند تا به نتیجه برسد.

باهنر درباره عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: عملکرد تیم دولت در کلان قابل تقدیر است، ۹ ما فرصت کمی برای تحلیل عملکرد دولت است. 

وی با ذکر اینکه حکمرانان کشور باید الفبای مدیریت کشور و سیاست را بلد باشند، اظهار کرد: تورم منتظر دستور نیست. عواملی وجود دارد که باعث ایجاد تورم می شود، برای مدیریت کشور باید عوامل تورم‌زا مدیریت شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هیچ دولتی را نباید صفر و صدی بررسی کرد،یادآور شد: دولت احمدی‌نژاد هم تورم داشت. دولت روحانی سعی کرد در پنج سال اول تورم را کنترل کند، اما خطاهایی وجود داشت که موجب افزایش تورم شد.

باهنر بیان کرد: هر شبانه‌روز که می‌گذرد، ۳ الی ۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی درحال افزایش است، در دولت روحانی که ۱۰ برابر شد. امیدوارم در دولت رئیسی نقدینگی کنترل و مدیریت شود. باید یک فکر اساسی برای تورم کرد.

وی با اشاره به اینکه کارها و خدماتی که پس از انقلاب شده، بسیار است،تاکید کرد: شاید تورم بعد ۴۰ سال انقلاب افزایش پیدا کرده باشد، اما افزایش رشد و توسعه اقتصادی هم بسیار داشتیم. علت همه این مشکلات یک چیز است، مصرف کشور بیش از تولید آن است.

تکمیل می شود…

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23070

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.