• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کمبود ۸ هزار نیرو در اورژانس/ رضایت از اتوبوس آمبولانس‌های داخلی

  • 30 مرداد 1400 - 12:30
کمبود ۸ هزار نیرو در اورژانس/ رضایت از اتوبوس آمبولانس‌های داخلی

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان صابریان سرپرست اورژانس کشور در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پیشرفت‌های خوب و قابل توجهی را از نظر امکانات نرم افزاری و سخت افزاری داشتیم؛ و با تأمین بودجه‌ای که شد مناقصه ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس انجام شده است.

وی افزود: حوادثی که بالای ۴-۵ مصدوم دارد این اتوبوس امبولانس‌ها می‌تواند کمک شایانی کند، همچنین خرید ۱۰۰۰ هزار دستگاه آمبولانس قرار است از طرف وزرات بهداشت انجام شود.

صابریان گفت: ۱۵۰ دستگاه موتورلانس به زودی وارد کشور می‌شود. بالگرد شهر لامرد هم طی هفته آینده انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه تدبیری برای مشکل کمبود نیرو در اورژانس اندیشیده اید، گفت: برای حل این مشکل جذب نیروی شرکتی را در دستور کار قرار
دادیم، همچنین از اورژانس یارها استفاده کردیم. البته چینش شیفت بندی ها را به نحوی تنظیم کردیم تا برای استراحت پرسنل زمان مناسبی در نظر گرفته شود.

صابریان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا برای تکمیل خودروهای امدادی فقط با خودروسازان داخلی تفاهم نامه دارید یا برنامه‌ای هم برای ورود تجهیزات مورد نیاز دارید، گفت: نباید فقط منتظر سیستم داخل باشیم باید یک تعدادی از تجهیزاتی که لازم داریم وارد شود که از کار و امدادرسانی به مردم عقب نیفتیم چون در روال کار فوریت‌های پزشکی نباید تعلل ایجاد شود.

سرپرست اورژانس کشور گفت: البته نمونه داخلی اتوبوس آمبولانسی که تولید شده است، مناسب و راضی کننده بود که اگر این اتوبوس امبولانس‌ها به همین شکل تولید شود می‌تواند نیاز اورژانس کشور را تأمین کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره کمبود نیروی انسانی در سازمان اورژانس اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی در اورژانس تهران بالغ بر ۵۰ درصد است و چارت این سازمان بالغ بر ۴۰ سال است بروز رسانی نشده است و این امر در حال تحقق و از طریق سازمان استخدامی این موضوع پیگیری خواهد شد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در کشور ۸ هزار نفر کمبود نیرو داریم افزود: تلاش خواهیم کرد علاوه بر قرارداد خرید آمبولانس‌های تولید داخل مذاکراتی برای واردات انجام دهیم، نمونه اتوبوس آمبولانس تولید شده نمونه خوبی بوده است و امیدوارم روند تولید آن ادامه داشته باشد.

صابریان ادامه داد: در تمام استان تهران در بحران کرونا نیروهای اورژانس حضور داشتند و بالاترین رضایتمندی را از سیستم اورژانس تهران داشتیم که ۸۸.۹ درصد رضایت وجود داشت.

وی گفت: پاداش کرونا بین کارکنان توزیع شده است و حدود ۱۲ میلیارد تومان در اورژانس تهران توزیع شده است و در زمینه درمان نیز تکنیسین‌های ما مشکلی نداشته‌اند.

صابریان ادامه داد: طرح شهید سلیمانی هنوز در حال انجام است و پشتیبانی خوبی از این طرح در زمینه انتقال بیماران به بیمارستان در حال انجام است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: از زمانی که ما به چرخه واکسیناسیون اضافه شده‌ایم سرعت افزایش داشته است و همین موضوع منجر به خلوت شدن صف‌های واکسن شده است و روند خوبی در حال استمرار است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.