• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

کلیسای کاتولیک کانادا: رنج های کودکان بومی را تصدیق می کنیم

  • 03 مهر 1400 - 13:37
کلیسای کاتولیک کانادا: رنج های کودکان بومی را تصدیق می کنیم

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، کلیسای کاتولیک کانادا از مردم بومی این کشور به دلیل رنج هایی که کودکان این بومیان در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیسای کاتولیک متحمل شدند، عذرخواهی کرد.

کلیسای کاتولیک کانادا در همین زمینه در بیانیه ای اعلام کرد: ما، اسقف های کاتولیک کانادا که این هفته در مجمع عمومی گرد هم آمده ایم، از این فرصت استفاده می کنیم و به شما مردم بومی این سرزمین تاکید می کنیم که ما مصیبت ها و رنج هایی را که در مدارس شبانه روزی بومیان کانادا بر سر کودکان وارد شده است، تصدیق می کنیم. بسیاری از جوامع مذهبی کاتولیک در این سیستم شرکت داشتند که منجر به سرکوب زبان، فرهنگ و معنویت بومی شد و نسبت به احترام به تاریخ غنی، سنت ها و حکمت مردم بومی کوتاهی صورت گرفت.

همچنین در این بیانیه، کلیسای کاتولیک هم سوء استفاده های جدی که برخی از اعضای جامعه کاتولیک کانادا مرتکب شده اند، از منظر جسمی، روانی، احساسی، روحی، فرهنگی و جنسی و هم آثار این سوء استفاده ها را که تا به امروز به جای مانده است، تصدیق کرد.

پیشتر کشف چندین گور دسته جمعی از کودکان بومیان کانادا، باعث رسوایی شدید سردمداران به اصطلاح حامی حقوق بشر در این کشور شده بود.

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان از بابت کشف گور جمعی در کانادا که حاوی بقایای اجساد دست کم ۲۱۵ کودک بومی بود؛ ابراز تاسف کرده بود اما حاضر نشد از بابت نقش کلیسای کاتولیک در این جنایت عذرخواهی کند.

کشف گورهای جمعی از کودکان بومی یادآور فصل تاریک و شرم آوری از تاریخ کانادا محسوب می‌شود که طی آن، دولت این کشور کودکان اقوام بومی را در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از خانواده و قبیله شان جدا می‌کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک و نزد خانواده‌های سفید پوست به فرزند خواندگی می‌فرستاد.

گزارش‌های متعددی از سوء استفاده‌های جسمی، عاطفی و جنسی، از این کودکان منتشر شده است و اسناد موجود نشان می‌دهد دانش‌آموزان این مدارس در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری‌های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست می‌دادند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6773

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.