• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کشورهای متجاوز بر سر اجرای مفاد آتش بس در یمن مانع تراشی می کنند

  • 12 اردیبهشت 1401 - 0:30
کشورهای متجاوز بر سر اجرای مفاد آتش بس در یمن مانع تراشی می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رئیس شورای عالی سیاسی یمن حلول عید سعید فطر را به مردم این کشور و امت عربی و اسلامی تبریک گفت.

مهدی المشاط افزود: برای هشتمین سال است که مردم یمن عید فطر را با تجاوز و محاصره می‌گذرانند. کشورهای متجاوز با اقدامات خود موجب افزایش هزینه‌های حمل و نقل و موادغذایی و دارو شده اند.

وی تاکید کرد: کشورهای متجاوز بر سر هرگونه گام‌هایی در جهت موفقیت آتش بس اعلامی از سوی سازمان ملل که متضمن اجازه به ورود کشتی‌های سوخت و برقراری پرواز از فرودگاه صنعا به شکل روان است مانع تراشی می‌کنند.

المشاط گفت: آتش بس با سپری شدن نیمی از مدت زمان خود در مهمترین بند خود برای کاهش درد و رنج ملت یمن هیچ گونه پیشرفتی نداشته است. با وجود تمام امتیازاتی که به منظور اثبات جدیت خود در صلح اعطا کردیم اما کشورهای متجاوز و حامیان آنها پاسخ سزاواری به آن نمی‌دهند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: به ملت یمن اطمینان می‌دهیم که با توکل به خدا به تلاش‌ها جهت بازستانی حقوق آنها و توقف تجاوز و کسب آزادی و استقلال در تمام خاک یمن ادامه خواهیم داد.

المشاط ادامه داد: همزمان با پایبندی به آتش بس و تمایلمان برای صلح تاکید می‌کنیم که نیروهای مسلح ما برای مواجهه با هرگونه تحولات جدید در نهایت آمادگی و هوشیاری به سر می‌برند. کشورهای متجاوز و مزدوران آنها بر منابع و ثروت‌های نفت و گاز یمن چنگ انداخته و بیش از ۱۲۹ میلیون بشکه نفت خام را غارت کرده اند. ارزش تخمینی نفت غارت شده یمن بالغ بر ۷ میلیارد دلار است و به این مبلغ باید دیگر منابع و ثروت‌ها را که حق ملت یمن است اضافه کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: بهای ثروت‌های غارت شده برای پرداخت مطالبات تمام کارمندان دولت کفایت می‌کرد و تاکید می‌کنیم که جمهوری یمن حق خود برای بازستانی اموال غارت شده را محفوظ می‌داند.

مهدی المشاط در بخشی دیگر از سخنان خود هرگونه عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی را محکوم کرد و از ملت‌های عربی و اسلامی خواست به منظور حمایت از مقاومت فلسطین کالاهای آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کنند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.