• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کشورهای غربی نمی توانند به همه درخواست های اوکراین پاسخ دهند

  • 20 فروردین 1401 - 0:29
کشورهای غربی نمی توانند به همه درخواست های اوکراین پاسخ دهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت که برای متحدان غربی امکان نیست که به تمام درخواست‌های اوکراین برای تأمین تسلیحاتی عمل کنند.

بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان پس از آن که برلین از ارسال تانک‌های پیشرفته ماردر به اوکراین خودداری کرد، اعلام کرد که لندن بیش از ۱۰۰ میلیون پوند تجهیزات نظامی از جمله موشک‌های ضد هوایی و ۸۰۰ موشک ضد تانک و مهمات دقیق را به اوکراین ارسال خواهد کرد. با این حال، جانسون گفت که غرب نمی‌تواند به تمام درخواست‌های تسلیحاتی ارائه‌شده توسط اوکراین پاسخ دهد.

جانسون در پاسخ به این سوال که آیا بریتانیا تانک‌ها و خودروهای زرهی خود را به کیف می‌فرستد، پاسخ داد: «اصولاً حاضرم هر چیزی را از طریق تسلیحات دفاعی برای کمک به اوکراینی‌ها برای محافظت از خود و مردمشان در نظر بگیرم.» نخست وزیر انگلیس در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم مهم است که ما تجهیزاتی بدهیم که واقعاً مفید هستند و توسط اوکراینی‌ها قابل استفاده هستند، این مورد توجه ما است. ممکن است حمایت از اوکراینی‌ها با پر کردن و اجازه دادن به برخی از کشورهای سابق پیمان ورشو برای تأمین بخشی نیازهای تسلیحاتی باشد.»

جانسون گفت: «واقعیت این است که ما تلاش می‌کنیم سلاح‌هایی را تهیه کنیم که مفید باشند و بتوان از آنها به خوبی استفاده کرد… موفقیت‌هایی که ارتش اوکراین تاکنون به دست آورده است نشان می‌دهد که این سلاح‌ها به ویژه تسلیحات مؤثر هستند.»

در این نشست خبری مشترک، «شولز»، صدراعظم آلمان هم گفت که تحریم‌های اعمال شده علیه کرملین تا کنون بسیار مؤثر بوده است. او همچنین از جدول زمانی آلمان برای کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی روسیه خبر داد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.