• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

کشمش سبز قلمی ملایر

  • 20 مهر 1401 - 17:02
کشمش سبز قلمی ملایر

خشکبار در انواع بسیار مختلف و متنوع در کشور و در میزان بسیار زیاد تولید می شود و کشمش سبز قلمی ملایر با قیمت بسیار مناسب و ارزان نمونه ای از انواع این محصولات با خرید و فروش داخلی و خارجی بسیار فراوان است.

در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور به دلیل اقلیم بسیار مناسب می توان باغات و تاکستانهای بسیار بزرگ را مشاهده نمود که در این زمینها انواع انگور در انواع رنگ و اندازه کشت می شود.

میزان قابل توجهی از انگور به دست آمده در کشور صرف مصرف تازه خوری و میزانی به صادرات اختصاص داده می شود، اما مقداری دیگر نیز به تولید انواع محصولات مانند شیره انگور و یا انواع و اقسام کشمش اختصاص پیدا می کند و به این صورت وارد بازارهای خرید و فروش می شود.

بنابر این تمام افراد با توجه به میزان مصرف خود می توانند از بهترین کشمش سبز ملایر با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایند، این محصول دارای ماندگاری بسیار بالا است پس می توان  با اعتماد کشمش را در هر اندازه تهیه و در یخچال برای زمانی طولانی نگهداری و مصرف نمود.

شما عزیزان می توانید با اعتماد به کیفیت و قیمت از مشاوران ما در زمینه خرید کشمش سبز قلمی ملایر مشورت بگیرید، و مجموعه ما را برای خرید انواع متفاوتی از کشمش مثل کشمش پلویی انتخاب کنید کافی است فرم مشاوره ای که در سایتآراد برندینگ قرار دارد را کامل کنید تا در اولین زمان ممکن مشاورین ما که خود جز افراد خبره در زمینه تولید و عرضه کشمش هستند با شما راتباط بگیرند و اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند تا خریدی هوشمندانه را تجربه تجربه کنید.

کشمش سبز ملایر

تولید کننه و کشاورز بخش بزرگی از بهترین تولیدات خود را به تولید کشمش سبز قلمی اختصاص می دهد و به همین دلیل موفق به بهترین نمونه از کشمش آجیلی قلمی شده است،کشمش سبز قلمی بعد از تولید سورت بندی می شود و تمام ضایعات از کشمش سبز جدا و در زیباترین نوع بسته بندی در انواع وزن قرار داده می شود و به این صورت وارد بازارهای عرضه و تقاضا می شود.

کشمش تمام مواد و ویتامین موجود در انگور را دارد و شیرینی و طعم عالی آن سبب می شود تا کشمش را به عنوان تامین کننده عالی انرژی بدن بشناسیم، بنابر این تمام افرادی که از ضعف بدن رنج می برند و نیاز به انرژی بالا دارند مانند تمام ورزشکاران، کودکان و یا بانوان باردار می تواند از این خشکبار سالم و مفید به صورت روزانه استفاده نموده و بخش بزرگی از نیازهای بدن خود را تامین نمایند.

کشمش در بسیاری از شهرهای کشور تولید می شود اما شهر ملایر از تولید کنندگان بسیار بزرگ کشمش سبز و قلمی می باشد، زیرا ملایر از بزرگترین تولید کنندگان انگور در کشور و کیفیت کشمش سبز ملایر زبانزد خاص و عام می باشد.

این محصول همچون کشمش تیزابی معمولا به صورت تیزابی و در بهترین شرایط بهداشتی تولید می شود و خصوصا نمونه های صادراتی کشمش ملایر دارای رنگی کاملا سبز و درخشان است و هیچ گونه ضایعاتی در این محصول دیده نمی شود و محصولی کاملا یکدست و عالی می باشد، که تولید کننده این محصول را به صورت بسته بندی شده و یا فله و کیلویی با نرخ و قیمتی بسیار مناسب و ارزان در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

کشمش سبز قلمی

مرکز تولید انواع کشمش پلویی مناطقی نظیر تاکستان قزوین ، ملایر همدان ، قوچان خراسان می باشد این کشمش ها در بازار داخل و صادرات فروش بسیار بالایی دارند.اما مرکز انحصاری کشمش قلمی خراسان رضوی و شهرهایی نظیر کاشمر ، خلیل آباد ، کندر می باشد که با سطح زیر کشت ۱۵هزار هکتار باغات انگوری تامین کننده اول این محصول در بازار داخل و صادرات می باشند.

انواع کشمش قلمی بسته به روش تولید به دو نوع سبز و زرد تقسیم می شود ، تولید این کشمش ها در مکانی به نام خانه کشمشی که دیوارهای سوراخ دار دارد انجام می شود بدین ترتیب که انگورها را پس از تیزاب زنی به این مکان منتقل کرده و روی سیم های مفتولی به صورت افقی نسبت به زمین قرار می دهند تا بین یک یا دو هفته خشک و به رنگ سبز و زرد در آید.

انجیر خشک و کشمش سبز قلمی جایگاه بسیار بالایی در بازار خشکبار ایران دارد چه شده است که این محصول اینقدر مورد پسند مردم قرار گرفته است خوب مسلماً به لحاظ داشتن آهن ، بور ، کلسیم ، پتاسیم و انواع ویتامین ها و همچنین فیبر بوده که خواص و ارزش غذایی بالا برای سلامتی بدن دارد و می تواند عاملی موثر برای موارد زیر باشد:

۱. کاهش فشار خون

۲. بهبود کم خونی در افراد و به ویژه خانم های باردار

۳. سلامت و افزایش رشد استخوان ها و تقویت آن ها

۴. پیشگیری از سرطان

۵. کاهش وزن و لاغری

۶. درمان ناراحتی معده

کشمش های تولید شده در ایران معمولاً به دو صورت پلویی و قلمی می باشد که این محصولات بسته به شرایط اقلیمی ، آب و هوایی در مناطق خاصی تولید می شوند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30638

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.