• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

کشف چند گور باستانی در هنگام خاکبرداری در رودبار

  • 16 خرداد 1402 - 11:12
کشف چند گور باستانی در هنگام خاکبرداری در رودبار

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی جهانی افزود: در پی خاکبرداری به منظور احداث واحد مسکونی در داخل شهر رودبار چند گور باستانی کشف شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: با بررسی وضعیت گورها و شیوه‌های متنوع تدفین و نوع قرارگیری هر یک از آنها به نظر می‌رسد قدمت گورها به اوایل اسلام یا حتی به پیش از اسلام بازگردد.
وی سازه گورها را متشکل از سنگ و ملاط گل عنوان کرد و گفت: روی آن با تخته سنگ‌های یک تکه یا دو تکه پوشش داده شده و از معادن اطراف شهر استفاده شده‌است.
جهانی وجود محوطه‌ها و گورستان‌های اسلامی، تاریخی و پیش تاریخی در شهرستان رودبار را قابل توجه و متنوع دانست و یکی از عوامل مهم آن را سپیدرود و رودهای کوچک و بزرگی دانست که در سطح شهرستان جاری بوده و مکان مناسبی را برای سکونت فراهم آورده بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان هر گونه اظهار نظر قطعی در خصوص گورهای مکشوفه را به اخذ مجوز و کاوش‌های باستان‌شناسی منوط دانست و اضافه کرد: به زودی با اخذ مجوز کاوش از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و استقرار هیأت، نسبت به کاوش‌های باستان‌شناسی اقدام و نتایج حاصل از آن به سمع و نظر مردم و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.