• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شد/محموله نفت سرقتی، برگشت

  • 07 تیر 1401 - 1:13
کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شد/محموله نفت سرقتی، برگشت

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر صفایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شده است، گفت: این کشتی در حال حرکت به سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.

وی با اشاره به دزدی‌های دریایی طی سال‌های اخیر و حضور اقتدارآمیز نیروهای دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مسئله افزود: در حال حاضر نیروهای نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناورهای داخلی و خارجی را تأمین می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دریانوردان ایرانی نیز طی سال‌های گذشته ذیل تحریم‌ها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور به ۵ هزار نیروی افسر در بخش کشتیرانی نیاز داریم، تصریح کرد: با توسعه بخش آموزش می‌بایست برای رفع این نیاز اقدام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی دیگر از نیازهای جدی بخش کشتیرانی کشور را نوسازی و توسعه ناوگان دانست و افزود: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند همچنین کشتیرانی ملی یکی از ابزارها و مؤلفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید نسبت به توسعه آن اقدام کرد.

وی با اشاره به بازیابی کریدور شمال-جنوب با توجه به نیاز روسیه، گفت: در این راستا در دریای خزر باید ناوگان در بخش‌های مختلف به ویژه کشتی‌های رو-رو افزایش ظرفیت پیدا کند.

صفایی درباره آموزش دریانوردان نیز اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌های دریایی کشور از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.