• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

کشتی اردبیل در آستانه ضربه فنی/وعده‌هایی که روی کاغذ مانده است

  • 24 شهریور 1400 - 14:46
کشتی اردبیل در آستانه ضربه فنی/وعده‌هایی که روی کاغذ مانده است

عبدالرضا اقبال در گفت‌و گو با مهر، اظهار کرد: بعد از گذشت یک سال از عهده‌داری مسئولیت هیئت کشتی استان اردبیل و گذراندن فراز و نشیب‌های مختلف در شرایط کنونی با تشدید اوضاع کرونایی، ما با بحران کمبود اعتبارات و غفلت از ورزش به ویژه کشتی روبه‌رو هستیم.

وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات هیئت کشتی استان را نبود اعتبارات و منابع مالی و عدم همراهی مسئولان در عمل به وعده‌های خود اعلام کرد و گفت: در حالی که مسئولان قول داده بودند نسبت به بازسازی و بهسازی خانه کشتی اردبیل کمک و مساعدت کنند، بعد از گذشت ۱۵ سال از احداث این مجموعه ساختمان در حال تخریب است و دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی آن برآورد کرده است.

رئیس هیئت کشتی استان اردبیل به وضعیت نامناسب خوابگاه‌ها و سالن‌های کشتی در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حالی که در سال جاری بودجه چهار میلیارد تومانی برای هیئت کشتی بر مبنای تقویم مسابقات و رویدادهای فدراسیون کشتی پیش‌بینی کرده بودیم تاکنون ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار به هیئت کشتی تزریق شده که صرف برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی شده است.

اقبال تصریح کرد: ما همچنان در برپایی اردوها و برگزاری مسابقات مختلف در کنار شرایط کرونایی با کمبود شدید اعتبارات و منابع استانی و ملی روبه‌رو هستیم و استاندار اردبیل، فرماندار و نمایندگان استان در مجلس هیچیک از دیگر مسئولان استان به وعده‌های خود در حمایت و پشتیبانی از کشتی به عنوان نماد و برند ورزش استان عمل نکردند.

وی گرفتاری بزرگ کشتی را روزمرگی و زمین‌گیر بودن هیئت کشتی در فعالیت‌های غیرضروری اعلام کرد و ادامه داد: تا کی می‌خواهیم با تزریق اعتبارات استان به پروژه‌هایی نظیر راه آهن و طرح‌های صنعتی و اقتصادی، سایر حوزه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی را نادیده گرفته و نسبت به آنها غفلت و بی‌توجهی روا داریم.

اقبال در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر ورزش در بسیاری از کشورها اولویت است با هدف کاهش هزینه‌های درمان بوده و ضروری است در کشور ما نیز در حمایت از مؤلفه سلامت و ارتقا شادابی و تندرستی مردم بیشتر به ورزش بها داده و سرمایه‌گذاری‌ها را در این حوزه انجام دهیم.

وی اضافه کرد: چنانچه این وضعیت در رشته کشتی ادامه پیدا کند قطعاً توان انجام مسئولیت را نخواهیم داشت و تا پایان دوره سه ساله باقیمانده از سمت خود کناره‌گیری کرده و استعفا خواهم داد.

اقبال کشتی اردبیل را نیازمند نگاه مهربانانه همراه با سرکشی‌های مستمر به شکل مادی و معنوی اعلام کرد و گفت: جالب است شهرداری اردبیل قرار بود به احداث سه سالن کشتی در مناطق محروم همچون میراشرف، گلمغان و شهریار اهتمام جدی داشته باشد اما هیچیک از این وعده‌ها در یک سال اخیر تحقق پیدا نکرده است.

وی بیان کرد: ما برای اعزام تیم‌های نوجوانان در مهرماه با مشکل تأمین اعتبار حداقل ۳۰ میلیون تومان نیازمندی روبه‌رو هستیم که باید به هر شکل ممکن این نواقصات رفع شود.

اقبال ضرورت برگزاری لیگ استانی کشتی و بحث استعدادیابی را یادآور شد و اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی و موج‌های سهمگینی که در نیمه اول سال با آن روبه‌رو بودیم، نتوانستیم لیگ کشتی استان را برگزار کنیم که به محض بهبود شرایط این لیگ برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با تعطیلی مدارس و واحدهای آموزشی موضوع استعدادیابی نیز مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته که قطعاً با بازگشایی مدارس به شکل حضوری، بحث استعدادیابی در گروه‌های سنی پایه در کشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

اعزام تیم کشتی نوجوانان به المپیاد کشوری

رئیس هیئت کشتی استان اردبیل عمده فعالیت‌های انجام شده در روزهای اخیر را حضور تیم‌های جوانان، نوجوانان و نونهالان کشتی اردبیل در مسابقات کشوری و همچنین حضور در مسابقات ساحلی اعلام کرد و گفت: برگزاری بازی دوستانه با کشتی‌گیران آذربایجان و همچنین تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی در رده‌های سنی مختلف انجام شده است.

اقبال از برپایی اردوهای تیم‌های ملی در رده‌های مختلف در اردبیل خبر داد و افزود: با ارزیابی انجام شده هیئت کشتی استان اردبیل از جایگاه هیجدهم در سال ۹۸، در سال گذشته به جایگاه سیزدهم رسیده و همچنان در صدد ارتقا این جایگاه هستیم.

وی به امضای تفاهمنامه همکاری با آموزش و پرورش، سپاه، شهرداری و سایر نهادها اشاره کرد و ادامه داد: در هفته آینده گردهمایی رؤسای هیئت‌های کشتی استان‌های شمالغرب کشور به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد تا تبادل نظرات و دیدگاه‌ها انجام شود.

اقبال به برگزاری کلاس مربیگری با حضوری ۷۰ نفر از مربیان با هدف ارتقا دانش مربیان و به شکل عملی و تئوری اشاره کرد و گفت: در بین ۳۳ هیئت کشتی کشور به عنوان یازدهمین هیئت برتر انتخاب شدیم و ۵۰ میلیون تومان پاداش به استان اختصاص دادند.

وی به تهیه و توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی در شرایط کرونایی و همچنین سایر فعالیت‌های فرهنگی در هیئت کشتی استان اشاره کرد و افزود: با همکاری آموزش و پرورش سالن‌هایی در اختیار این مجموعه و هیئت کشتی واگذار شده تا تمرینات و مسابقات را در این سالن‌ها برگزار کنیم.

رئیس هیئت کشتی استان اردبیل از اعزام تیم ۱۶ ساله استان به مسابقات و المپیاد کشوری در بهمن ماه اشاره کرد و ادامه داد: در مهرماه تیم نونهالان کشتی آزاد و فرنگی استان اردبیل در مسابقات کشوری که در لرستان برگزار خواهد شد، حاضر شده و از افتخارات این استان دفاع خواهند کرد.

اقبال خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط کرونایی و عدم رغبت کشتی‌گیران برای حضور در سالن‌ها، تعداد کشتی‌گیران سازمان یافته از سه هزار نفر به کمتر از یک‌هزار نفر کاهش پیدا کرده و شیوع بیماری کرونا اختلالی را در این فرآیند رقم زده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.