• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کشتی‌گیران جوان ایرانی همواره میل به پیروزی دارند

  • 09 آبان 1400 - 11:44
کشتی‌گیران جوان ایرانی همواره میل به پیروزی دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالسلام گادیسوف قهرمان اسبق کشتی جهان در خصوص قهرمانی روسیه در رقابت‌های جهانی در نروژ، اظهار داشت: این مسابقات برای ما خوب پیش رفت. دیدیم که رقابت تنگاتنگی بین تیم‌ها، مخصوصاً سه تیم ایران، روسیه و آمریکا برقرار بود و در نهایت هم جایگاه‌های برتر به همین سه تیم رسید. بارها عنوان قهرمانی بین این سه تیم دست به دست شده و در این دوره از رقابت‌ها هم عملکرد بهتری که کشتی‌گیران روسیه از خودشان به نمایش گذاشتند، باعث شد تا عنوان قهرمانی به این تیم برسد.

وی در پاسخ به این سوال که تیم روسیه چگونه توانست از ایران و آمریکا سبقت گرفته و به عنوان قهرمانی برسد، گفت: قطعاً دلایل و فاکتورهای زیادی وجود داشت که توانستیم تیم‌های ایران و آمریکا را پشت‌سر بگذاریم، اما بیش از هر چیزی باید به کیفیت بالای کشتی‌گیرانی که در ترکیب تیم روسیه حضور داشتند اشاره کنم. در حال حاضر کشتی‌گیرانی در ترکیب تیم روسیه قرار دارند که هر کدام به تنهایی یک لیدر به حساب می‌آیند. اگر بخواهم این رقابت‌ها را با المپیک مقایسه کنم، تفاوت‌های زیادی قابل مشاهده است. به طور مثال تیم ایران با سرمربی جدید در این رقابت‌ها حاضر شده بود یا برخی کشورها در این دوره از رقابت‌ها حضور نداشتند. برخی کشورها هم در فرم ایده‌آل قرار نبودند، کشتی‌گیرانی هم بودند که بعد از المپیک قید حضور در این رقابت‌ها را زدند. برخی کشتی‌گیران هم در فرم ایده‌آل قرار نداشتند و نتوانستند بعد از المپیک خودشان را به نحو مطلوبی به آمادگی برسانند. در مجموع ورزش همین است، امروز تیم روسیه برنده می‌شود، فردا ایران، روز بعد شاید آمریکا و همین رقابت بین تیم‌ها است که به این ورزش جذابیت بخشیده است.

گادیسوف در خصوص عملکرد تیم ایران در این دوره از رقابت‌ها خاطرنشان کرد: تیم ایران مناسبی داشت. من سرمربی تیم ایران، پژمان درستکار را می‌شناسم و معتقدم او یک مربی حرفه‌ای و باتجربه است. زمانی‌که در لیگ ایران کشتی می‌گرفتم، عضو تیمی بودم که درستکار سرمربی‌گری‌اش را بر عهده داشت و حرفه‌ای بودن او و ارتباط مناسبی که با تیم تحت نظرش دارد را لمس کرده‌ام. اعتقاد دارم حضورش در تیم ایران اثربخش بوده و با وجود اینکه از زمان سرمربی‌گری‌اش در تیم ایران زمان کوتاهی می‌گذرد، اما پیشرفت در تیم ایران محسوس است.

وی در پایان ادامه داد: امروز در تیم ایران به وضوح می‌توان رفاقت و انگیزه را دید، به طوری‌که هر کدام از کشتی‌گیران ایرانی که روی تشک می‌رفتند، حتی یک ثانیه هم دست از تلاش برنمی‌داشتند و میل به پیروزی را می‌توانستیم در بین کشتی‌گیران ایرانی ببینیم. شما در این دوره از رقابت‌ها چندین فینالیست و چند مدال طلا به دست آوردید و من جوانان زیادی را در ترکیب تیم ایران دیدم که علی‌رغم جوانی توانستند عملکرد خوبی از خودشان به نمایش بگذارند. همین موضوع می‌تواند نشانگر آغاز تغییر نسل در تیم ایران باشد. البته این موارد به ما هم انگیزه می‌دهد ساکن نمانیم و خودمان را هر روز آماده‌تر و قدرتمندتر کنیم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.