• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

کشتی‌گیران المپیکی بیش از هر چیز به خودباوری نیاز دارند

  • 08 مرداد 1400 - 14:48
کشتی‌گیران المپیکی بیش از هر چیز به خودباوری نیاز دارند

به گزارش مهر، علیرضا رضایی یکی از چهره‌های بااخلاق و عنوان دار کشتی ایران و جهان است که در دوران حضورش در عرصه ملی، افتخارات بزرگی را برای کشتی ایران کسب کرد. او بعد از پایان دوران قهرمانی نیز از کشتی دور نشد و در مسئولیت‌های مختلف اجرایی در فدراسیون و همچنین سرمربیگری در رده‌های مختلف ملی حضور یافت.

در همین راستا علیرضا رضایی در آستانه حضور آزادکاران ملی پوش ایران در بازی‌های المپیک توکیو به مهر گفت: بحث کشتی و دلاوری‌های ورزشکاران و ملی پوشان این رشته در میادین بزرگ جهانی و المپیک برای ملت ایران با تمامی رشته‌های دیگر متفاوت است. مطمئناً کشتی، چشم امید مردم در ورزش ایران است که امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کند.

نایب رئیس اسبق فدراسیون کشتی در خصوص حمایت‌های بزرگان این رشته از ملی پوشان اعزامی به المپیک گفت: مدتی است که برخی از بزرگان کشتی با حضور در اردوهای تیم ملی باعث ایجاد روحیه و انگیزه بین این کشتی گیران می‌شوند. مطمئناً حضور قهرمانان این جهان و المپیک می‌تواند تأثیر زیادی بر روحیه ملی پوشان بگذارد و تجربیات این بزرگان تبعات ارزشمندی در عملکرد آزادکاران تیم ملی خواهد داشت.

رضایی خطاب به ملی پوشان اعزامی به توکیو گفت: باید از تجربیات و دانش این قهرمانان پیشکسوت به بهترین شکل استفاده کنید چراکه این اندوخته‌های بی‌نظیر قهرمانان پیشین که سرمایه‌های کشتی ایران محسوب می‌شوند واقعاً ارزشمند است.

وی با اشاره بر تجربیات خود از حضور و مدال آوری در بازی‌های المپیک ادامه داد: هیچکس به جز خودتان نمی‌تواند اهمیت کسب مدال در المپیک را با تمام وجود احساس کند، چراکه شما می‌توانید با موفقیت در این میدان بزرگ برای همیشه در تاریخ ورزش ماندگار شوید.

رضایی ادامه داد: به عنوان کسی که تمام این مراحل را هم به عنوان کشتی‌گیر و هم در کسوت مربی در رده‌های مختلف سنی تجربه کرده‌ام، معتقدم در وهله اول به مرز خودباوری برسید و توان فنی و روحی خودتان را باور کنید. به خودتان و مربیان تیم ملی ایمان داشته باشید، چراکه چیزی از دیگران کم ندارید و می‌توانید در المپیک به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید. به شرطی که از همه نظر خودتان را باور داشته باشید.

به گزارش مهر، رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم، مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم، مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، آزادکاران المپیکی ایران هستند که در این آوردگاه بزرگ به میدان خواهند رفت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.