• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

کره شمالی نسبت به بروز یک «بحران امنیتی خطرناک» هشدار داد

  • 21 مرداد 1400 - 8:37
کره شمالی نسبت به بروز یک «بحران امنیتی خطرناک» هشدار داد

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، «کیم یونگ چول» یک دیپلمات بلندپایه کره شمالی با تهدید به اینکه رزمایشهای نظامی آمریکا و کره جنوبی را به مثابه تمرین یک عملیات تهاجمی پاسخ خواهد داد، اعلام کرد که سئول با از دست دادن فرصت موجود برای بهبود روابط میان دو کره، به استقبال یک «بحران امنیتی خطرناک» رفته است.

«کیم یونگ چول» یک دیپلمات بلندپایه کره شمالی روز چهارشنبه، یک روز پس از آغاز رزمایشهای نظامی ایالات متحده و کره شمالی، با بیان اظ

پیش از این نیز، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی «کیم جونگ اون» نیز از واشنگتن خواست تا نیروهای نظامی آمریکا را از شبه جزیره کره خارج نماید.

این دیپلمات بلندپایه کره شمالی همچنین گفت که کره جنوبی باید «آشکارا دریابد که با انتخاب ائتلاف با واشنگتن بجای صلح میان دو کره، چه بهای سنگینی باید بپردازد».

وی در ادامه افزود که کره جنوبی به حسن نیت کره شمالی با «اقدامات خصمانه» پاسخ داده است و «اجازه داد که فرصت برای بهبود روابط میان دو کره از دست برود».

این دیپلمات بلندپایه کره شمالی که یک مقام برجسته در حزب کارگران این کشور است، همچنین گفت که «کره جنوبی به دلیل این انتخاب اشتباه خود با چه بحران امنیتی خطرناکی روبروست».

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1974

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.