• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

کدام بروکر فارکس اسپرد کمتری دارد

  • 11 مهر 1401 - 13:32
کدام بروکر فارکس اسپرد کمتری دارد

بیشتر معامله گران فارکس هنگام انتخاب بروکر چند موضوع را مد نظرشان قرار می‌دهند. یکی از آنها این است که کدام بروکر فارکس اسپرد کمتری دارد. به طور ساده باید گفت هرچه اسپرد در یک کارگزاری کمتر باشد، آن کارگزاری برای تریدرها گزینه جذاب‌تری است. بخصوص افرادی که در معاملات کوتاه مدت مانند اسکالپ وارد می‌شوند ترجیح می‌دهند کمترین اسپرد را پرداخت کنند. اما اسپرد درواقع فاصله قیمت خرید و فروش است. شما در متاتریدر روی قیمتیک جفت ارز دو خط یا دو قیمت را مشاهده می‌کنید که یک فاصله چند پیپی باهم دارند. به این فاصله اسپرد گفته می‌شود. در ادامه به بررسی اسپرد می‌پردازیم و به این جواب می‌رسیم که کدام بروکر فارکس اسپرد کمتری دارد.

اسپرد چیست؟

شاید شما یک تریدر مبتدی باشد و سؤال کنید که اسپرد اصلاً چیست. وقتی وارد فارکس می‌شود و می‌خواهید یک جفت ارز را معامله کنید روی آن ارز ۲ عدد را می‌بینید یکی عددی که ASK نامیده می‌شود و دیگری BID نام دارد.

ASK در واقع قیمتی است که ارز پایه مثلاًEUR/USD که در این جا EURاست را می‌توان در آن قیمت خرید. یعنی اگر شما گزینه خرید یا BUY را انتخاب کنید، قیمتی که معامله شما در آن باز می‌شود قیمتی است که جلوی ASK نوشته شده است. BID هم قیمتی است که ارز پایه را می‌توان در آن فروخت. یعنی اگر به دنبال معامله SELLهست زمانی که فروش را انجام دهید، معامله شما روی قیمت BID باز می‌شود. اگر تنظیمات متاتریدر شما درست انجام شده باشد دو خط با فاصله یک دیگر روی چارت شما هنگام حرکت قیمت می‌افتد. این دو خط همان ASK و BID است. اما نکته اصلی اینجاست، فاصله‌ای بین ASK و BID وجود دارد که به آن اسپرد می‌گویند اما چرا این فاصله مهم است؟

فرض کنید ارز EUR/USD را خریده باشید. یعنی در آنBUYزده باشید. حالا معامله شما روی عدد ASK  باز شده است و می‌بینید که فعلاً در ضرر هستید. دلیل این ضرر این است که قیمت بازار برایتان از ASK حساب می‌شود و تا قیمت آن‌قدر بالا نیاید که ASKاز قیمتی که در آن معامله را باز نکرده‌اید بگذرد، همچنان در ضرر می‌مانید. حالا هرچقدر این فاصله کمتر باشد یعنی خیلی زودتر، شما از ضرر خارج می‌شوید. این فاصله همان‌طور که گفتیم اسپرد نام دارد و هرچقدر کارگزاری شما اسپرد کمتری برای آن جفت ارز داشته باشد کار برایتان راحت‌تر است، زیرا معاملات شما زودتر وارد سود می‌شوند.

اهمیت اسپرد برای معامله گران اسکلپ

شاید در نگاه اول اسپرد، عدد بسیار ناچیزی باشد که شما اهمیت چندانی به آن ندهید. بله این فکر درست است اگر معامله گر بلند مدت باشید. اگر شما یک day trader هستید یا معاملات شما swing است، پس برایتان مهم نیست که مثلاً ۱-۲ پیپ اسپرد را پرداخت کنید چون شما به دنبال شکار یک روند بزرگ هستید و نقش خاصی را برای اسپرد قائل نمی‌شوید. اما اگر معاملات شما کوتاه است و اصطلاحاً اسکلپر هستید. این اسپرد نقشش از دو باب پر رنگ می‌شود. یکی اینکه شما به عنوان اسکلپر نهایت ۱۰ پیپ سود می‌گیرید و فوری می‌خواهید از بازار خارج شوید، پس این موضوع بسیار مهم است که اسپرد شما ۲پیپ باشد یا ۳ پیپ، چون عملاً ۲۰-۳۰% سود شما با اسپرد از بین می‌رود. موضوع مهم دوم این است که اسکالپرها چون می‌خواهند با یک حرکت ناچیز، خیلی سریع از بازار خارج شوند، پس حجم معاملات آنها معمولاً بالاست. پس زمانی که مثلاً ۱ لات معامله را باز می‌کنید، همان ۱الی ۲ پیپ نیز نقش بزرگی در سود یا ضرر شما ایفا می‌کند. پس اگر استراتژی معاملات شما به‌گونه‌ای است که اسکلپ می‌کنیدحتماً در انتخاب کارگزاری فارکس خود دقت کنید تا بروکر معتبری را انتخاب کنید که کمترین اسپرد را روی جفت ارز مد نظر شما ارائه دهد.

اسپرد ثابت یا شناور

امروزه کارگزاری‌های پیشرفته‌ای هستند که حساب‌هایی به عنوان اسپرد ثابت یا شناور به شما ارائه می‌کنند. در گذشته همیشه اسپردها شناور بود. یعنی بر اساس وضعیت بازار، اسپردها کم و زیاد می‌شدند.مثلاً زمانی که یک خبر روی بازار می‌آمد شاهد آن بودیم که اسپرد به شدت افزایش پیدا می‌کرد. یا زمانی که بازار آمریکا بسته می‌شد، در سشن آسیا، اسپرد شما معمولاً ۲ برابر می‌شود.

این موضوع هنوز هم وجود دارد که کمی اسکپرهارا کلافه می‌کند. اما امروزه کارگزاری‌های پیشرفته یک آفر جذاب را ارائه می‌دهند. اسپرد ثابت! اسپرد ثابت یعنی در تمام طول روز اسپرد شما در هیچ شرایطی تغییر نمی‌کند. این اتفاق برای یک اسکلپر مانند یک هدیه خدادادی است. زیرا خیال او راحت است که اسپرد همین میزان است و نمی‌خواهد که مدام قبل از شروع معامله به این فکر کند که الان اسپرد در چه وضعیتی قراردارد. همچنین در مدیریت مالی فرد نیز نقش مهمی دارد. اسکلپرها با استفاده از اسپرد ثابت به راحتی می‌توانند پلن مالی خود را بچینند و روی میزان اسپرد مشخص حساب کنند.

میزان اسپرد به چه چیزی بستگی دارد

اینکه اسپرد شما چقدر است به چند نکته بستگی دارد. در ابتدا به قدرت کارگزاری شما بستگی دارد که تا چه میزان از پایین‌ترین حد اسپرد را به شما ارائه می‌دهد. دومین موضوع نوع جفت ارزی است که استفاده می‌کنید. در جفت ارزهای مهم، اسپرد معمولاًپایین‌تر است. موضوع سوم ترکیب جفت ارز شما با زمان معاملاتی است. سشن های معاملاتی در اسپردهای شناور به شدت تأثیرمی‌گذارند. زمانی که حجم معاملات پایین است، اسپرد آن جفت ارز بالا می‌رود. پس هنگام سنجش میزان اسپرد بین دو کارگزاری باید به این نکته توجه کنید که در بهترین سشن معاملاتی آنها را بسنجید. مسئله سوم نوع حساب معاملاتی شماست. حساب معاملاتی شما هم در تعیین میزان اسپرد شما نقش مهمی دارد. مثلاًحساب‌هایی که برای اسکلپ هستند یا حساب‌هایECNمعمولاً دارای کمترین میزان اسپرد هستند. پس هنگام انتخاب کارگزاری و حساب معاملاتی که می‌خواهید کمترین اسپرد را داشته باشد. باید به این نکات توجه کنید.

دلتا اف ایکس بروکری با کمترین اسپرد

بروکر دلتا اف ایکس بین بروکرهایی که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهد، کمترین اسپرد را دارد. شما می‌توانید با باز کردن حساب‌های جذاب این بروکر که مخصوص اسکلپرهاست، تجربه جذابی در پرداخت کمترین اسپرد را داشته باشید. حتی در این بروکر شما می‌توانیدحساب‌هایی با اسپرد ثابت تهیه کنید و با خیال راحت روی میزان اسپرد خود حساب و کتابتان را انجام دهید. ضمناً بروکر فارکس دلتا اف ایکس علاوه بر ارائه کمترین اسپرد، بیشترین ابزار معاملاتی، بهترین پشتیبانی ۲۴ ساعته و بهترین روش واریز و پرداخت ریالی را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد. به همین دلیل است که تریدرهای حرفه‌ایفعال در ایران به راحتی می‌توانند روی آن حساب باز کنند.

نتیجه

قطعاًسؤال شما هنگام انتخاب کارگزاری این است که کدام بروکر اسپرد کمتری دارد. همان‌طور که در بالا هم گفته شد هنگام انتخاب بروکر برای اینکه کمترین اسپرد را پرداخت کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. طبق سنجش انجام شده، بروکر دلتا اف ایکس در میان بروکرهایی که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند، کمترین اسپرد ممکن را دارد. همچنین در این بروکر شما می‌توانیدحساب‌هایی با اسپرد ثابت تهیه کنید که احتمالاً برایتان جذاب خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29944

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.