• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کاپیتان دیروز، مربی امروز

  • 03 مرداد 1401 - 12:41
کاپیتان دیروز، مربی امروز

قاسم حدادی‌فر در دوران بازی به جز دو فصل، باقی سال‌ها را در جمع همشهری‌هایش گذراند و همین امر سبب شد که جایگاه خاصی در دل هواداران اصفهانی و ذوب آهنی‌ها پیدا کند.

این وفاداری در فصل گذشته نیز ادامه‌ داشت و او یک سال دیگر با گاندوها تمدید کرد، اما با توجه به موضوع جوان‌گرایی تارتار،  مصدومیت پیش‌آمده برای حدادی‌فر و برخی حواشی پیرامون اختلاف نظر او با سرمربی از همراهی تیم منصرف شد.

اکنون روزهای جدایی حدادی‌فر از تیمش گذشته و این بار در جایگاهی دیگر و از روی نیمکت به گاندوها کمک خواهد کرد.

ایسنا برای بررسی بیشتر شرایط کاپیتان سابق ذوبی‌ها در سمت جدید با قاسم حدادی‌فر، دستیار و مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت‌وگو کرد که در ادامه می‌خواند:

تغییراتی که در نیمکت ذوب‌آهن برای لیگ بیست‌ودوم پیش آمد را چطور می‌بینید؟

معمار یکی از بزرگان فوتبال است و یار شفیق تارتار بود که بنابر مسائل خانوادگی نتوانست در کنار تیم باشد. همچنین طی جلسات خوبی که با مدیریت باشگاه ذوب‌آهن و تارتار داشتم، تصمیم‌گیری بر عهده خودم گذاشته شد که یا در جایگاه بازیکن یا جایگاه مربی به تیم کمک کنم. در نهایت با توجه به مسئولیتی که داشتم و یک سال دور از میادین بودم، ترجیح دادم به کادر فنی اضافه شوم.

چشم‌اندازتان برای حضور در جمع کادر فنی چیست؟

تنها هدفم کمک به تیم است. چیزهایی که می‌خواهم را برای کمک به حوزه مربی‌گری کسب می‌کنم. در سمت و قامت جدیدی هستم و در حال گذراندن تجربه و چالش سختی هستم، ولی انگیزه زیادی برای موفقیت در این راه دارم.

اولویت ذوب‌آهن در تشکیل تیم برای فصل جدید چه بود؟

شاکله اصلی تیم حفظ شده و چند بازیکن خوب دیگر نیز به ما اضافه شدند تا حدود ۹۰ درصد تیم بسته شده باشد. ما تیم صنعتی هستیم که با بودجه محدود کار می‌کنیم. اولویت تیم حفظ بازیکنان خوب فصل گذشته و اضافه شدن چند بازیکن خوب جدید بود. این کار تا حدودی انجام شده و هنوز جای کار دارد. در اردو تهران نقاط ضعف مشخص خواهد شد و یک یا دو بازیکن دیگر به تیم اضافه می‌شوند.

با توجه به رقم قراردادهای بازیکنان در این فصل، می‌توان به سقف قرارداد یا نظارت مقامات فکر کرد؟

قیمت بازیکنان بسیار بالا رفته که البته امری طبیعی است. زیرا در سال پیش از جام‌ جهانی هستیم و با توجه به تورم موجود، بازیکن در عمر کوتاه بازی باید آینده خود را بسازد. با توجه به تبصره‌ها، امکان ندارد این موضوع در ایران قانون شود. در ذوب‌آهن بودجه محدودی داریم و بیش از آن امکان هزینه نداریم. تیم‌ ما در این بازار نقل و انتقالات جا مانده و منتظر ریزش باقی تیم‌ها هستیم.

برنامه ذوب‌آهن پیش از شروع فصل چیست؟

حدود سه هفته است که تمرینات تیم شروع شده و روند تمرینی پرفشاری را بازیکنان سپری می‌کنند. اولین بازی دوستانه‌مان را عصر پنجشنبه برابر فجر سپاسی شیراز در ورزشگاه ملت انجام دادیم و از روز جمعه برای ادامه بازی‌های دوستانه به تهران آمدیم تا به یک نتیجه کلی برسیم. امیدوارم فصل را خوب شروع کرده و در نهایت با نتیجه خوب به پایان برسانیم.

شرایط تیم ملی و تصمیم ابقای سرمربی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شرایط تیم ملی نگران‌کننده است، اما با ابقای اسکوچیچ گامی بلند برای فوتبال برداشته شد. البته تبعاتی دنبال دارد که امیدوارم مردم و فدراسیون پشت سرمربی باشند، زیرا زمان کمی مانده و باید با مدیریت و پردازش بهتر تدارک خوبی برای تیم دیده شود.

برنامه‌ بازی خداحافظی پایان دوران بازیتان به کجا رسید؟

 اتفاقات زیادی در پایان فوتبالم قرار بود بیفتد که نشد و الآن علاقه‌ای به برگزاری این بازی ندارم. این معضلی است که در فوتبال ما وجود دارد که با پیشکسوتانشان به خوبی برخورد نمی‌کنند. البته از طرفی برای من خوب بود که با نیمکت‌نشینی فوتبال را تمام نکرده و کسی اشک‌هایم را ندید. اما فکر می‌کنم لیاقت داشتم که بهتر از این‌ها از فوتبال کنار بروم.

حواشی و اشتباهات داوری فصل گذشته چقدر به ذوب‌آهن ضرر زد؟

در دو سال اخیر خیلی از داوری ضربه خوردیم و حتی به سقوط نزدیک شدیم. به جامعه داوری احترام می‌گذارم و نمی‌خواهم بگویم قصدی در کار است، اما تا زمانی که سیستم ویدئوچک و VAR به فوتبال ما نیاید، این اتفاقات تکرار خواهد شد به خصوص برای تیم‌هایی که زیاد از سوی رسانه‌ها و هواداران حمایت نمی‌شوند.

راهکار چیست؟

تنها راه‌حل ورود هرچه سریع‌تر سیستم داوری ویدئویی است. فکر نمی‌کنم تجهیز ۱۰ یا ۱۲ ورزشگاه برای کشوری به ثروت ایران کار عجیبی باشد که به طور حتم این اقدام نتایج بهتری برای فوتبال کشور رقم می‌زند.

سخن پایانی؟

به مردم اصفهان می‌گویم که تا آخرین لحظه به هواداران ذوب‌آهن وفادار ماندم و هیچ‌چیز را به این پیراهن نفروختم. هواداران خیلی من را حمایت کردند. می‌شد بهتر تمام شود، اما اکنون می‌خواهم در قامت جدید و با تجربیاتم به تیم کمک کنم. مهم‌تر از هر چیزی تیم ذوب‌آهن و بازگشت به روزهای اوج گذشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.