• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

کاهش حملات در اوکراین آگاهانه و با هدف کاستن تلفات غیرنظامی است

  • 02 شهریور 1401 - 13:51
کاهش حملات در اوکراین آگاهانه و با هدف کاستن تلفات غیرنظامی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که مسکو برای اجتناب از تلفات غیرنظامی، میزان حملات خود را در اوکراین کاهش داده و هدف از این اقدام به حداقل رساندن تلفات غیرنظامی است.
شویگو در جریان نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان، گفت: برای اجتناب از تلفات غیرنظامی، همه چیز در حال انجام است. البته این اقدام حملات را می‌کاهد ولی ما این کار را عامدانه انجام می‌دهیم.
وی افزود: در جریان عملیات ویژه نظامی، حقوق بشردوستانه را به جد دنبال و رعایت می‌کنیم. حملات با سلاح‌هایی بسیار دقیق علیه زیرساخت‌های نظامی ارتش اوکراین از جمله پایگاه‌های فرماندهی، فرودگاه‌ها، انبارها، مناطق استحکام‌سازی‌شده و اهداف واقع در مجتمع‌های نظامی-صنعتی صورت می‌گیرد.
شویگو درباره تحرکات نیروهای اوکراینی هم گفت: در عین حال واحدهای ارتش اوکراین «راهبرد زمین سوخته» را به کار گرفته و آشکارا هنجارهای بین‌المللی را نقض و همچون تروریست‌ها رفتار می‌کنند. آنها از مجتمع‌های مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و مهدهای کودک به عنوان سکوی آتش خود استفاده و تانک‌ها و مهمات خود را در آن مستقر و خود را با سپر انسانی، غیرنظامیان و زیرساخت‌ها استتار می‌کنند.وی تصریح کرد: کی‌یِف که از پایبندی به توافقات مینسک خودداری کرده و تهدیدی جدی و واقعی علیه ساکنان دونباس محسوب می شود. البته در آینده این تهدید متوجه فدراسیون روسیه خواهد شد. درک این تهدید به لزوم ادامه عملیات نظامی ویژه در اوکراین منجر شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28130

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.