• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

کانگوروها با سخت‌کوشی به جام‌جهانی رسیدند

  • 24 خرداد 1401 - 10:43
کانگوروها با سخت‌کوشی به جام‌جهانی رسیدند

به گزارش ایسنا، پرو و استرالیا دوشنبه شب در چارچوب آخرین مرحله از پلی آف جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند که این دیدار پس از تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی، استرالیا با عملکرد بهتر توانست به برتری برسد تا با برتری ۵ بر ۴ در جام جهانی قطر حضور داشته باشد.

به گزارش ایسنا، استرالیا تنها تیمی در جهان است که حالات مختلف صعود به جام جهانی را تجربه کرده و در این دوره هم صعودش تا دقیقه ۹۰ در هاله‌ای از ابهام بود اما آن‌ها در گذشته آن قدر تنبیه شده بودند که این بار برابر امارات و در ادامه برابر پرو اشتباه نکردند و به عنوان تیم سی و یکم راهی این رقابت‌ها شدند تا در پاییز از بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جا نمانند. کانگوروها با صعود به عنوان ششمین تیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به جام جهانی، امیدوار هستند در حد و اندازه‌های جام جهانی ۲۰۰۶ ظاهر شوند و از اعتبار اقیانوسیه دفاع کنند.

این تیم در حالی در جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های فرانسه، دانمارک و تونس هم‌گروه شده است که در دوره قبلی با دو تیم یعنی فرانسه و دانمارک هم‌گروه بود. هم‌چنین پرو یکی از تیم‌هایی بود که در دوره قبلی در گروه استرالیا بود و جالب این که استرالیا برای صعود به جام جهانی قطر موفق به شکست این تیم شد.

ستاره

متئو رایان

کانگوروهای سخت‌کوش میهمان جام جهانی

دروازه‌بان ۳۰ ساله تیم ملی فوتبال استرالیا در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حاضر بوده است و اکنون با تجربه بالا به دنبال درخشش در سومین جام جهانی خود است. او مهره قابل اتکایی برای تیم ملی کشورش بوده است و سال‌ها در لیگ برتر انگلیس دروازه‌بانی کرد تا اینکه در سال ۲۰۲۱  راهی رئال سوسیداد اسپانیا شد تا بازی در لالیگا را نیز تجربه کند. رایان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های چند سال اخیر فوتبال آسیا است.

سرمربی 

گراهام آرنولد

کانگوروهای سخت‌کوش میهمان جام جهانی

این مربی از سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی استرالیا را بر عهده داشته است و در جام ملت‌های آسیا امارات نیز حضور داشت. انتقادهای زیادی از سبک بازی استرالیا با هدایت او شده است و به همین خاطر این مربی تحت فشار قرار گرفته و حتی زمزمه های رفتن او نیز به گوش می رسد. او ۳ سال قبل از حضور روی نیمکت تیم ملی استرالیا هدایت تیم زیر ۲۳ ساله‌های این کشور را بر عهده داشت.

تیم ملی استرالیا  در یک نگاه 

افتخارات: حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی، دوم و سومی جام کنفدراسیون‌ها، چهار قهرمانی جام ملت‌های اقیانوسیه و یک قهرمانی جام ملت‌های آسیا

بهترین گلزن: تیم کیهیل (۵۰ گل)

بیش‌ترین بازی: مارک شوارتزر (۱۰۹ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود از مرحله پلی آف به عنوان تیم سی و یکم به جام جهانی

عملکرد دوره قبل: حذف در دور گروهی

هم‌گروه‌ها: فرانسه، تونس، دانمارک

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23596

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.