• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کارشناسی داوری صحنه جنجالی دیدار گل‌گهر – فولاد

  • 25 آذر 1400 - 11:44
کارشناسی داوری صحنه جنجالی دیدار گل‌گهر – فولاد

به گزارش ایسنا، گل‌گهر و فولاد دیروز (چهارشنبه) در چارچوب هفته دهم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر فولاد به پایان رسید. تک گل این دیدار در دقیقه ۳۰ توسط شیمبا از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

به اعتقاد حاج ملک، داور این دیدار پورعلی، کاپیتان گل‌گهر مرتکب خطای هند شد. همچنین او تصمیم به اخراج پورعلی گرفت. این تصمیم داور اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی گل‌گهر را به همراه داشت و به همین دلیل حدود ۱۰ دقیقه بازی متوقف شد.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره این صحنه پنالتی توضیح داد: مدافع با کف دست توپ را لمس می‌کند. او وانمود می‌کند که توپ را با بازو دفع کرده و به همین دلیل هند محسوب می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا اخراج کاپیتان گل‌گهر در این صحنه درست بوده است، بیان کرد: پنالتی اعلام شده درست بوده است. همچنین مدافع موقعیت آشکار گل‌زنی را از تیم حریف گرفته و به همین دلیل اخراج او درست بوده است.

این کارشناس داوری فوتبال ایران در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا حضور سه مدافع پشت سر پورعلی دلیلی بر اخراج نشدن او نمی‌شود، گفت: چون این خطا تقریبا روی خط دروازه رخ داده و مدافع توپ را در این نقطه دفع کرده است، در نتیجه مانع گل‌زنی حریف شده است. پس تصمیم داور مبنی بر اخراج مدافع درست بوده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=12909

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.