• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

کاراته ایران در دنیا برند است/ میزبان تیم ملی در «لیدن» هستیم

  • 06 اسفند 1400 - 11:49
کاراته ایران در دنیا برند است/ میزبان تیم ملی در «لیدن» هستیم

بابک گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به عنوان عضوی از خانواده کاراته هر چه دارم از کاراته ایران است و خیلی دوست دارم برای تیم ملی کشورمان قدمی هر چند کوچک بردارم. به همین دلیل هم تصمیم گرفتم با حضور کاراته کاها ایران یک کمپ تمرینی و یک مسابقه دوستانه با حضور برخی از تیم‌های مطرح دنیا برگزار کنم.

وی افزود: به دلیل آنکه شیوع کرونا باعث شده بود تا در مسیر آماده سازی تیم‌ها وقفه‌ای ایجاد شود، تصمیم گرفتیم این اردوی مشترک در فاصله زمانی مناسب تا رقابتهای «کاراته وان» پرتغال برگزار شود. بر همین اساس برنامه ما ۱۰ آوریل (۲۰ فروردین ماه) آغاز می‌شود و به مدت ۸ روز در خدمت تیم‌ها هستیم. پس از آن در فاصله دو ساعته، کاراته کاها خود را به شهر پورتو در پرتغال رسانده و پس از ریکاوری در این مسابقات مهم شرکت می‌کنند.

ملی پوش سابق کاراته ایران ادامه داد: این اردو در شهر «لیدن» که یکی از شهرهای بزرگ و پر امکانات هلند است، برگزار خواهد شد. باشگاه من نیز در همین شهر است. علاوه بر ایران تیم‌های آلمان، هلند، بلژیک، گرجستان، ایرلند، ترکیه، اسکاتلند، سریلانکا، اوکراین و ایتالیا به این کمپ دعوت شده اند. طبق برنامه روزها در نوبت صبح تمرین مشترک بین تیم‌های حاضر برگزار می‌شود و عصرها نیز سمینارهای آموزشی داریم که سجاد گنج زاده، «گوگیتا» از گرجستان، «آیومی» از ژاپن در بخش کومیته و «علی زند» هم دیگر نماینده کشورمان در بخش کاتا کار تدریس را برعهده دارند.

گودرزی در خصوص علت دعوت از زند به این اردو گفت: بخش کاتا شرایط متفاوتی دارد. شناخت داوران و جامعه کاراته جهانی در نتایج خیلی تأثیرگذار است. سبک «شیتوریو» کاراته در بین کاراته کاهای اروپایی طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل علی زند را که در این سبک کار می‌کند و با وجود تلاش زیاد و ارائه کاتاهای کم نقص شناخته شده نیست، دعوت کردیم تا هم در کنار تدریس بیشتر شناخته شود.

وی در پایان گفت: کاراته ایران از بهترین‌های دنیاست و به نوعی در این رشته برای خود یک برند است. به همین دلیل است که حضور کاراته کاهای ایرانی در هر کمپ تمرینی و یا تورنمنت باعث می‌شود تا کاراته کاهای دنیا استقبال خوبی از آن داشته باشند. امیدوارم میزبان خوبی برای دوستان خود در تیم ملی کاراته باشم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=17191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.