• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

چین: مخالف حذف روسیه از گروه ۲۰ هستیم

  • 24 آبان 1401 - 12:10
چین: مخالف حذف روسیه از گروه ۲۰ هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در دیدار با «سرگئی لاوروف»، همتای روس خود در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ تأکید کرد که پکن مخالف حذف مسکو از گروه ۲۰ است.
وی دراین‌باره گفت: ما از نقش ارزشمند روسیه در گروه ۲۰ و سازمان‌های بین‌المللی دیگر حمایت می‌کنیم و معتقدیم هیچکس این حق را ندارد که حق منطقی و همکاری روسیه در سازمان‌های چند جانبه را سلب کند.
نشست دو روزه سران گروه ۲۰ (G۲۰) امروز سه‌شنبه در جزیره بالی اندونزی در میانه تنش و اختلاف بین اعضا بر سر عملیات نظامی روسیه در اوکراین، انرژی و امنیت غذایی جهان آغاز شد.
نشست امسال سران گروه ۲۰ برخلاف سال‌های قبل، با مراسم عکس دسته‌جمعی سران آغاز نشد. مقامات دولت اندونزی اعلام کردند که در نشست امسال هیچ گونه دسته‌جمعی در آغاز نشست نخواهد بود. این تصمیمی بی‌سابقه در تاریخ این گروه ۲۰ است. تا پیش از این، بنا بر سنت هر ساله، سران گروه ۲۰ پیش از آغاز رسمی نشست، عکس دسته‌جمعی می‌گرفتند.
به نوشته «کیودو»، نبود مراسم عکس دسته‌جمعی در نشست امسال نشان‌دهنده و بازتاب‌دهنده اختلافات عمیق بین کشورهای غربی و روسیه بر سر عملیات نظامی مسکو در اوکراین است. در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در اندونزی نیز وزیر خارجه اندونزی اعلام کرد به دلیل مخالفت دیپلمات‌های غربی با حضور وزیر خارجه روسیه در اعضا، عکس دسته‌جمعی لغو شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33755

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.