• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

چهره تیم های راه یافته به پلی آف مشخص شد/ فولاد در صدر جدول ماند

  • 25 فروردین 1401 - 12:46
چهره تیم های راه یافته به پلی آف مشخص شد/ فولاد در صدر جدول ماند

هفته سوم از دور برگشت رقابت های لیگ برتر هندبال مردان از ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه به میزبان شهر اصفهان برگزار می شود. این مرحله از لیگ برای مشخص شدن چهره تیم های صعود کننده به مرحله پلی آف اهمیت زیادی دارد. در سومین روز از این مرحله چهارشنبه شب ۲۴ فروردین ماه ۵ دیدار در این شهر برگزار شد و در پایان چهره چهار تیم راه یافته به مرحله پلی آف لیگ برتر سال ۱۴۰۰ مشخص شد.

در روز سوم از مرحله سوم دور برگشت لیگ برتر هندبال مردان ایران به میزبانی اصفهان تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با پیروزی ۴۲ بز ۳۷ مقابل نفت و گاز گچساران همچنان در رده دوم جدول باقی ماند. نیمه نخست این دیدار که در سالن ملت برگزار شد با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به سود نماینده کازرون به پایان رسید. نیروی زمینی شهید شاملی با این پیروزی ۳۲ امتیازی شد و هم امتیاز با سپاهان اصفهان باقی ماند اما با توجه به تفاضل گل در جایگاه دوم قرار گرفته است.

تیم فولاد سپاهان اصفهان موفق شد با نتیجه ۳۲ بر ۲۱ مقابل ستارگان دشتستان به پیروزی دست یابد و صدرنشینی خود را در لیگ ادامه دهد. نیمه نخست این دیدار که در سالن شهید میثمی برگزار شد با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به نفع زرد پوشان اصفهان به پایان رسیده بود. سپاهان با کسب این پیروزی ۳۲ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. ستارگان دشتستان نیز با این شکست در رده یکی مانده به آخر جدول ماندند و شانس خود را برای بقای در لیگ از دست دادند.

تیم ذوب آهن اصفهان در دیگر دربی این هفته برابر همشهری خودسپاهان نوین اصفهان قرار گرفت. دیدار دو تیم اصفهان ذوب آهن و سپاهان نوین با تساوی ۲۰ – ۲۰ به پایان رسید.در این دیدار که به میزبانی سالن شهید میثمی برگزار شد ذوب آهن موفق شد نیمه نخست را با نتیجه ۱۳ بر ۱۰ به سود خود به اتمام برساند.

با این تساوی ذوب آهن جایگاه سوم خود را تا پیش از مرحله پلی‌آف در جدول رده‌بندی لیگ قطعی نمود و سپاهان نوین نیز با شکست و از دست دادن دو امتیاز نتوانست به جمع چهار تیم برتر لیگ برسد.

در آخرین دیدار روز سوم هفته سوم لیگ برتر هندبال مردان هم، تیم مس کرمان موفق شد با نتیجه ۲۸ بر ۲۰ مقابل رعد پدافند آمل به پیروزی دست یابد و با توجه به شکست سپاهان نوین شانس حضور به عنوان چهارمین تیم در مرحله پلی‌آف لیگ را قطعی نمود. نیمه نخست این دیدار که در سالن شهید سجادی اصفهان برگزار شد با نتیجه ۱۴ بر ۹ به سود مس کرمان به پایان رسید. مس کرمان با این پیروزی ۲۰ امتیاز شد و با حفظ جایگاه خود در رده چهارم جدول شانس خود را برای حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قطعی کرد.

در دیگر دیدار این روز، تیم زغال سنگ طبس در سالن شهید سجادی برابر تیم پاس ناجای قم با اختلاف ۹ گل به برتری رسید. پاس ناجا با این باخت تنها با یک برد از رقابت های لیگ برتر هندبال مردان خداحافظی کرد و سقوش به دیدارهای دسته یک قطعی شد.

با پایان یافتن دیدارهای امشب و با توجه به نتایج کسب شده حضور تیم‌های سپاهان اصفهان، نیروزی زمینی شهید شاملی کازرون، ذوب‌آهن اصفهان و مس کرمان در مرحله پلی‌آف لیگ برتر قطعی شد.

همچنین سقوط دو تیم ستارگان دشتستان و پاس ناجای قم از لیگ برتر نیز قطعی گردید.

نتایج کامل رقابت های لیگ در روز چهارشنبه ۲۴ فروردین به این ترتیب است:

سپاهان اصفهان ۳۲ – ستارگان دشتستان ۲۱
نیروی زمینی شهید شاملی کازرون ۴۲ – نفت و گاز گچساران ۳۷
زغال سنگ طبس ۴۰ – پاس ناجا قم ۳۱
صنعت مس کرمان ۲۸ – رعد پدافند آمل ۲۰
ذوب آهن اصفهان ۲۰ – سپاهان نوین اصفهان ۲۰

برنامه مسابقات در آخرین روز دور سوم مرحله برگشت لیگ در روز جمعه ۲۶ فروردین به این شرح است:

ستارگان دشتستان – ذوب آهن اصفهان
سپاهان نوین اصفهان – پاس ناجای قم
صنعت مس کرمان – فولاد سپاهان اصفهان
زغال سنگ طبس – نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
نفت و گاز گچساران – رعد پدافند آمل

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.