• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

چهار برابر شدن هزینه سفرهای طولانی

  • 10 مهر 1401 - 12:49
چهار برابر شدن هزینه سفرهای طولانی

به گزارش خبرنگار مهر، دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
در این مراسم ایمان مصدری مدیرعامل سازمان متخصصان ایران گفت: فضاهای گردشگری می‌توانند در اشتغالزایی و توسعه فضای اشتغال و فرهنگ سازی و بهره گیری از بخش خصوصی نقش مؤثری داشته باشند. پیشنهاد می‌کنم این موضوع در وزارت میراث فرهنگی سرعت قوی‌تری پیدا کند. من از همین جا دعوت می‌کنم اگر تشخیص دادید که مهم است فدراسیون متاورس را ایجاد کنید.
وی افزود: امروز رونمایی از کتاب متاگشت را داریم این اولین کتاب در حوزه متاورس و گردشگری است. در حال حاضر گردشگری داخلی برای بسیاری از مردم سخت شده است بنابراین حضور ما در فضای متاورس بسیار اهمیت دارد.
مصدری خاطرنشان کرد: پیشنهاد خانه گردشگری را داده ایم امیدوارم این پیشنهاد هم اجرایی شود تا بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی فعال شود.
هزینه سفرهای طولانی در جهان ۴ برابر شده است
در ادامه «اریک ولف» مدیرعامل انجمن جهانی سفر و خوراک در پیامی برای این همایش گفت: در آینده با تغییراتی در حوزه توسعه گردشگری داخلی و کاهش سفرهای داخلی رو به رو خواهیم بود.
وی تصریح کرد: اکنون هزینه سفرهای طولانی چهار برابر شده است و مردم تمایل دارند به جای سفرهای طولانی و گران به سفرهای کوتاه و ارزان بروند. پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ با توجه به میل مردم به سفر، مدل سفرها تغییر کند. مردم به سفرهای مسئولانه بیشتر اهمیت می‌دهند. اینکه کدام رستوران کمتر پلاستیک مصرف می‌کند یا کدام مرکز اقامتی به مشتری اهمیت می‌دهد برای گردشگران مهم خواهد بود.
در پایان این برنامه که وزیر آموزش و پرورش نیز حضور پیدا کرد از افراد فعال در حوزه گردشگری خوراک برترین مقالات و برترین سرآشپزها تقدیر شد. همچنین نشان نوروز به وزرای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی اهدا شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29888

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.