• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

چقدر احتمال بازی ایران و مجارستان وجود دارد؟

  • 28 خرداد 1401 - 12:47
چقدر احتمال بازی ایران و مجارستان وجود دارد؟

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران مانند ادوار گذشته که قبل از جام جهانی از کمبود بازی دوستانه مناسب رنج می‌برد، این بار هم گرفتار این مساله شده و در مهم‌ترین پنجره بازی‌های ملی قبل از جام جهانی که هر تیمی می‌توانست چهار بازی را برگزار کند، فقط یک بازی در بدترین جای ممکن یعنی زیر گرمای قطر، برگزار کرد.

حال این نگرانی وجود دارد که تیم ملی برای پنجره بعدی بازی‌های ملی در شهریور و مهر که یک هفته جریان دارد، همچنان مشکل داشته باشد و نتواند دیداری را هماهنگ کند و بهره لازم را از آماده‌سازی خود ببرد.

رضا صالحی امیری که به تازگی راهی مجارستان شده و دیدارهایی را با سران ورزش این کشور داشته، گفته که مجارها مایل به انجام بازی دوستانه با ایران در آبان ماه هستند و در صورتی که این مساله محقق شود، ایران می‌تواند یک دیدار با کیفیت را قبل از این مسابقات انجام دهد اما سوال اصلی این است که چقدر احتمال برگزاری این بازی وجود دارد؟

* تقویم خالی مجارستان قبل از جام جهانی

طبق تقویم بازی‌های ملی، مجارستان در شهریور و مهر، دو بازی باقی مانده خود را در لیگ ملت‌ها برگزار خواهد کرد و جای خالی ندارد اما هنوز برنامه این تیم برای بازی های ملی قبل از جام جهانی مشخص نیست. هر چند مجارستان نتوانسته سهمیه این مسابقات را به دست آورد اما قطعا در همین برهه، دیدارهایی را برگزار می‌کند.

تاریخ اعلام شده از سوی صالحی امیری هم مربوط به این برهه زمانی است که مجارستان می‌تواند دیدار دوستانه‌ای داشته باشد. فیفا قصد دارد مسابقات باشگاهی را حدود یک هفته تا ۱۰ روز قبل از جام جهانی تعطیل کند تا بازیکنان، خود را به تیم‌های ملی معرفی کنند. (البته تاریخ رسمی برای این منظور اعلام نشده است)

به همین منظور هم فیفا ۱۴ نوامبر (یک هفته قبل از جام جهانی) را برای اعلام اسامی بازیکنان مشخص کرده و لیگ‌های باشگاهی اروپا مانند انگلیس هم تا ۱۲ مرداد بازی‌های خود را برگزار می‌کنند و از ۱۳ مرداد بازیکنان ملی پوش به کشورهای خود خواهند رفت.

* ایران بازی با مجارستان را می‌پذیرد؟

با این حساب تیم ملی ایران یک هفته تا اولین بازی خود در جام جهانی فرصت دارد. این یک هفته در شرایطی است که شاید برخی از بازیکنان به علت بعد مسافت، دیرتر به تیم ملی ملحق شوند و مطمئنا به علت بازی‌های باشگاهی خود در کوران مسابقات هستند و باید ریکاوری کنند.

حالا باید دید که آیا ایران مایل خواهد بود در فاصله هفت روز قبل از بازی با انگلیس (شاید شش یا پنج روز قبل) در ۲۱ نوامبر (۳۱ آبان) دیداری با مجارستان یا هر تیم دیگری برگزار کند؟

آیا مجارستان با توجه به کیفیتی که دارد و توانسته اخیرا تیم‌ملی انگلیس را به صورت رفت و برگشت شکست دهد و مقابل ایتالیا و آلمان به تساوی دست یابد، گزینه مطلوب کادر فنی ایران است؟ (چرا که برخی از مربیان ترجیح می‌دهند قبل از ورود به یک تورنمنت، با تیمی ضعیف‌تر که احتمال شکست خوردن مقابل آن‌ها کمتر است، بازی کنند.)

* نگاهی به دیدارهای دوستانه قبل از جام جهانی ۲۰۱۸

تیم ملی ایران قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و هفت روز پیش از نخستین بازی خود، در دیداری دوستانه با لیتوانی دیدار کرد و به برتری یک بر صفر رسید.

فرانسه قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ که به قهرمانی جهان رسید، یک هفته قبل از نخستین بازی خود در این رقابت‌ها، با تیم ملی آمریکا دیدار کرد.

تیم ملی آلمان نیز در همین شرایط، ۹ روز قبل از نخستین بازی خود در جام جهانی، با عربستان دیدار کرد و با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. در سوی مقابل، عربستان ۶ روز قبل از اولین بازی خود در جام جهانی با آلمان دیدار کرده بود. نکته مهم این است که عربستان برای ورود به رقابت‌ها بازی دشواری را برگزید اما آلمان از چنین کاری پرهیز کرد.

برزیل ۷ روز قبل از ورود به جام جهانی ۲۰۱۸، با اتریش دیدار کرد. بلژیک هم در شرایط مشابه، ۷ روز قبل از جام جهانی با کاستاریکا دیدار کرد.

این قضیه درباره اسپانیا هم صدق می کند و آن‌ها ۶ روز قبل از جام جهانی با تونس دیدار کردند. پرتغال هم ۸ روز قبل از جام جهانی، با الجزایر دیدار کرده بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23883

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.