• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

چرخه انتخابی چراغ کشتی را در استان‌ها روشن نگه داشت

  • 21 اردیبهشت 1401 - 12:44
چرخه انتخابی چراغ کشتی را در استان‌ها روشن نگه داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مختاری عضو تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ گفت: اولین بار بود که در قهرمانی آسیا کشتی می‌گرفتم. البته بی تجربه نبودم و در جهانی سال گذشته در نروژ حضور داشتم، اما در آسیا نخستین حضورم بود. با توجه به تجربه‌ای که داشتم توانستم در مغولستان کشتی‌های خوبی بگیرم و مدال طلا را کسب کنم. مدالی که اولین مدال آسیایی‌ام بود و سبب شد مسابقات مغولستان با یک خاطره شیرین برای من همراه شود.

وی ادامه داد: هر چند در قهرمانی ارتش‌های جهان طلا گرفته بودم، اما کسب اولین مدال آسیایی احساس خوبی داشت و از اینکه توانستم پرچم ایران را بالا ببرم، خوشحالم. امیدوارم در مسابقاتی که در ادامه شرکت می‌کنم نیز بتوانم موفقیت‌ها را تکرار کنم.

ملی پوش شیرازی کشتی فرنگی در ادامه با اشاره به برخی انتقادات، تاکید کرد: انتظارات از کشتی فرنگی بالاست، اما باید بدانیم نفرات اعزامی به مغولستان خروجی چرخه انتخابی تیم ملی بودند و قهرمانان مدال آور ما تازه پس از رقابت‌های مغولستان به این چرخه اضافه خواهند شد. البته اگر به کارنامه کشتی فرنگی در قهرمانی آسیا طی سال‌های اخیر نگاهی بیاندازیم می‌بینیم تیم ما با ترکیب اصلی، ششم هم شده است. اما با توجه به ترکیب تیم اعزامی، قطعاً نایب قهرمانی کم از قهرمانی نداشت و اگر امیر قاسمی منجزی با بدشانسی روبرو نمی‌شد قطعاً تیم ما قهرمان شده بود.

مختاری افزود: اینکه تیم ملی ایران در مغولستان از دل مسابقات کشوری و جام تختی انتخاب شده بود و چهره‌ای نسبتاً جدیدی راهی قهرمانی آسیا شدند انگیزه‌ای را در بین کشتی کشور ایجاد کرده تا چراغ کشتی در شهرها و استان‌ها روشن بماند.

قهرمان وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی آسیا در سال ۲۰۲۲ اظهار داشت: قطعاً هدف کشتی فرنگی کشور کسب قهرمانی در آسیا نیست، چرا که بارها به آن رسیده و شاید این آرزوی برخی از رشته‌های ورزشی در ایران باشد، اما برای کشتی فرنگی ما که نایب قهرمانی جهان را در نروژ با بیشترین مدال طلا بدست آورده، میدان آسیایی بعنوان یک تورنمنت بین المللی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از عنوان پنجمی در جهانی ۲۰۲۱ نروژ به دنبال یک نتیجه بهتر در جهانی ۲۰۲۲ صربستان است، خاطر نشان کرد: تمام انرژی و انگیزه‌ام را روی بازی‌های جهانی متمرکز کرده ام که بتوانم دوبنده تیم ملی را در صربستان بپوشم. اگر به این مهم دست یابم، این دومین حضورم در جهانی خواهد بود. در نروژ با توجه به تجربه کمی که داشتم در رقابت رده بندی برای کسب مقام سوم، تحت تأثیر جو سالن قرار گرفتم و نتوانستم نتیجه خوبی بگیرم.

مختاری در پایان افزود: البته هدف اصلی من مانند تمام کشتی گیران کسب مدال طلا در المپیک است که امیدوارم با کسب تجربه در میادین بزرگ، بتوانم در نهایت به این هدف بزرگ دست پیدا کنم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.