• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

چرا سولدو ۷ سال از فوتبال دور بود؟

  • 24 آبان 1400 - 11:40
چرا سولدو ۷ سال از فوتبال دور بود؟

به گزارش ایسنا، زوونیمیر سولدو بامداد یک‌شنبه وارد تبریز شد و قراردادش را به عنوان سرمربی تراکتور با این باشگاه امضا کرد. با وجود این که سولدو بازیکن بزرگی در کشور کرواسی محسوب می‌شود اما رزومه او به عنوان مربی قابل دفاع نیست و همین موضوع انتقاداتی را نسبت به این انتخاب به همراه داشته است.

سولدوی کروات از ۱۳ سال پیش که هدایت تیم بزرگسالان دینامو زاگرب کرواسی را برعهده گرفت تاکنون حدودا تنها به مدت سه فصل و نیم تجربه مربی‌گری داشته و باقی این ۱۳ سال از میدان مربی‌گری دور بوده است. بزرگ‌ترین گپ موجود در رزومه این مربی مربوط به حد واصل سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ است.

سولدو در سال ۲۰۱۰ با انتقادات زیادی از سرمربی‌گری کلن اخراج شد و حتی رسانه‌های آلمانی او را آخرین مربی کلاسیک بوندسلیگا لقب دادند. سولدو دقیقا پس از این اخراج برای هفت سال از عرصه مربی‌گری دور بود تا این که از سال ۲۰۱۷ فلیکس ماگات، مربی سابق او در اشتوتگارت از سولدو دعوت به همکاری کرد.

ماگات ابتدا سولدو را به عنوان دستیار خودش به شاندونگ لوننگ چین برد و یک فصل در کنار هم در این تیم بودند. پس از جدایی از شاندونگ دوباره سولدو در تیمی حضور نداشت تا این که ماگات به عنوان مدیر ورزشی آدمیرا واکر، در اواخر فصل ۲۰-۲۰۱۹ او را به عنوان سومین سرمربی این تیم اتریشی انتخاب کرد که نتایج سولدو در این تیم تفاوت چندانی با مربی قبلی نداشت و در نهایت آدمیرا با یک امتیاز اختلاف از بوندسلیگای اتریش سقوط نکرد. سولدو پس از جدایی از آدمیرا واکر برای یک فصل از مربی‌گری دور بود تا این که تراکتوری‌ها به سراغش رفتند.

درباره گپ زمانی در رزومه مربی‌گری سولدو دلایل مختلفی مطرح شده است. ابتدا هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات مدیره باشگاه تراکتور تاکید کرد که سولدو به دلیل این که مدیر فنی فدراسیون فوتبال کرواسی بوده در جایی مربی‌گری نکرده است. با این حال خود سولدو دلیل دیگری درباره دوری‌اش از مربی‌گری مطرح کرد.

سولدو در گفت‌وگویی که با رسانه باشگاه تراکتور داشت در پاسخ به این سوال بدون این که به سمتش در فدراسیون فوتبال کرواسی صحبتی کند، اعلام کرد که به دلایل شخصی از مربی‌گری فاصله گرفته بوده است. او گفت: برای دوری از فوتبال دلایل شخصی داشتم، چون که بیش از ۱۰ سال در فوتبال آلمان کار کرده و دور از خانواده بودم و باتوجه به پایین بودن سن و سال فرزندانم، می‌خواستم در آن مقطع همراه آنان باشم. اکنون آنان بزرگ شده‌اند و تصمیم گرفتم به فوتبال برگردم.

اشاره نکردن سولدو به حضور در فدراسیون فوتبال کرواسی این شائبه را ایجاد می‌کند که  ادعای مدیران تراکتور از پایه بی‌اساس بوده چرا که اگر این طور بود، سولدو به جای بهانه خانواده، این بهانه شکیل را برای دوری طولانی‌ مدتش از عرصه مربی‌گری اعلام می‌کرد. ضمن این که اگر ادعای تراکتوری‌ها صحت داشته باشد و فرض را هم بر توانمندی سولدو در سمت مدیریتی در نظر بگیریم، این مربی کروات قرار است در تراکتور مربی‌گری کند نه مدیریت. رزومه مربی‌گری سولدو هم روشن و واضح است.

در هر صورت سولدو با رزومه‌ای نه چندان خوب به عنوان سرمربی جدید تراکتور انتخاب شده و باید به او فرصت داد. شاید تراکتور به سکوی پرتابی برای سولدو تبدیل شد تا ناکامی‌اش در عرصه مربی‌گری را با موفقیت در تراکتور فراموش کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=10860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.