• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

چرا ساییا به لیگ یک سقوط کرد؟/ مقصر کیست؟

  • 18 مرداد 1400 - 2:44
چرا ساییا به لیگ یک سقوط کرد؟/ مقصر کیست؟

به گزارش ایسنا، لیگ بیستم در شرایطی به پایان رسید که تیم فوتبال سایپا پس از ۲۰ سال حضور مستمر در لیک برتر، با نتایج ضعیفی که کسب کرده بود، به لیگ یک سقوط کرد. شاید سقوط یک تیم به رده پایین تر در فوتبال امری طبیعی باشد اما وقتی باشگاهی بعد از ۲۰ سال حضور مستمر در سطح اول فوتبال ایران و کسب یک عنوان قهرمانی، به لیگ پایین‌تر سقوط می کند، باید به دنبال دلایل ضعف موجود باشیم.

سایپایی‌ها طی ۲۰ دوره لیگ برتر، همیشه به عنوان تیمی که بازیکن سازی می‌کند و در میانه جدول به کارش پایان می‌دهد شناخته می‌شود. نارنجی پوشان تهرانی که در این ۲۰ سال بازیکنان زیادی را به سطح اول فوتبال ایران معرفی کرده‌اند، در ششمین دوره  لیگ برتر هم با هدایت علی دایی به مقام قهرمانی رسیدند تا این گونه نخستن و تنها قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن بگیرند. نارنجی پوشان تهرانی در این ۲۰ سال فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیدند در در نهایت دوباره در لیگ برتر کار را آغاز می‌کردند و در جهت بازیکن سازی رسالت خود را اجرایی می‌کردند اما حالا به لیگ یک سقوط کرده‌اند که این نشان از ضعف عمده مدیرت در این باشگاه در فصل گذشته است.

تیم فوتبال سایپا که لیگ نوزدهم را با هدایت ابراهیم صادقی به عنوان مربی جوانش آغاز کرد، در نهایت با حساسیت‌هایی که در انتهای جدول وجود داشت، در لیگ برتر ماندنی شد تا نسخیت تجربه سرمربی‌گری صادقی با سقوط تیم همراه نشود. الیته در آن فصل سایپا از بازیکنان جوان در ترکیب خودش بهره می‌برد که این موضوع باعث شده بود، کم تجربه‌ بودن شاکله تیم، تاثیر زیادی روی نتایج بگذارد. با این حال در لیگ بیستم تیم فوتبال سایپا کمی تقویت شد تا اینگونه دیگر دغدغه سقوط نداشته باشد.

سایپا کارش را با هدایت ابراهیم صادقی در لیگ بیستم ادامه داد اما با وجود تقویت تیم نسبت به فصل قبل، نتایج آن طور باید، تغییر نکرد اما با این حال با توجه به این که تیم از منطقه سقوط فاصله داشت، نگرانی چندانی برای سقوط وجود نداشت. در ادامه فصل تغییرات مدیرتی در این باشگاه، سکان مدیرت سایپا را به مهرداد سراجی داد. او که در هیات‌مدیره باشگاه سایپا عضویت داشت، با شناخت کامل از شرایط موجود، روی صندلی مدیرعاملی نشست. سراجی که در همان هفته‌های ابتدایی از نتایج راضی نبود، به گواه اظهارات ابراهیم صادقی، چند باری به او اولتیماتوم داد و در نهایت هم از این مربی خواست که با یک استعفا، از نیمکت سایپا جدا شود.

مهداد سراجی که به لطف مدیریتش در باشگاه سایپا توانست کرسی هیات‌ رئیسه فدراسیون فوتبال را کسب کند، در سایپا از افراد متخصصی به عنوان مشاور استفاده نمی‌کرد و همین امر هم باعث شده بود، او با تصمیمات احساسی، باشگاهی که همیشه با ثبات و بی حاشیه به کارش ادامه می‌داد را وارد چالش و حاشیه کند.

سراجی با تحت فشار قرار دادن سرمربی تیم و در نهایت برکناری او، به دنبال گزینه‌ مناسبی برای هدایت تیم نرفت و در شرایطی که تیم در رتبه سیزدهم جدول قرار داشت، از فراز کمالوند خواست تا روی نیمکت تیم بنشیند. کمالوند هم که بعد از مدتی متوجه شد اوضاع آن چنان هم رو به راه نیست، خیلی زود تیم را ترک کرد تا در نهایت سعید اخباری جوان سرمربی تیم شود و عملا نتواند در بحران موجود، تیم را در لیگ برتر نگه دارد.

سایپایی‌ها درحالی پس از سال‌ها به لیگ یک سقوط کرده‌اند که حالا حرف و حدیث‌هایی برای خرید امتیاز یک تیم تازه لیگ برتری شده از این باشگاه به گوش می‌رسد. یعنی یک سو مدیریت در این باشگاه ساختارمند، حالا باعث شده، نارنجی‌پوشان تهرانی برای حضور مجدد در لیگ برتر، مجور باشند چند ده میلیارد تومان پرداخت کنند. سایپا به لیگ یک سقوط کرده و اما ساختار مدیریتی این باشگاه گویی اتفاقی رخ نداده و هنمچنان همه بر سر کار هستند و خبری هم از استعفا و یا برکناری نیست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1630

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.