• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

چالش عضو هیات مدیره پرسپولیس در انتخابات سوارکاری

  • 18 خرداد 1401 - 12:47
چالش عضو هیات مدیره پرسپولیس در انتخابات سوارکاری

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری در حالی برای روز شنبه (۲۱ خردادماه) برنامه ریزی شده است که دو نفر از سه کاندیداهای این انتخابات به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع بابت تایید صلاحیتشان و دریافت دعوتنامه لازم، نسبت به تشکیل آن معترض بوده و خواستار تعویق انتخابات شده‌اند. آنها این موضوع را در مکاتبه با محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش اعلام کرده‌اند.

محمد اسد مسجدی که در حال حاضر عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم هست، یکی از این کاندیداهای معترض است.

وی که مدیریت مجموعه‌های سوارکاری کشور را تجربه کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه فدراسیون سوارکاری طی ۸ سال گذشته توسط مسعود خلیلی مدیریت شده است، اظهار داشت: طی این مدت فدراسیون سوارکاری ایران از هیچ حیث شباهتی به فدراسیون‌های کشورهای همسایه نداشته است و این به این معناست که هیچ پیشرفتی طی این مدت حاصل نشده است.

این کاندیدای ریاست فدراسیون سوارکاری با یادآوری فعالیت‌هایی که این فدراسیون می‌تواند در شاخه‌های مختلف مانند پرش اسب، زیبایی اسب، ژیمناستیک و … داشته باشد، گفت: مدیریت مسابقات کورس در کشور هم با فدراسیون سوارکاری است. این رقابت‌ها در ایران به صورت شرعی می‌تواند با شرط بندی انجام شود یعنی این موقعیت وجود دارد که از رقابت‌های کورس به عنوان یک صنعت و در جهت سودآوری در زمینه پرورش اسب استفاده کنیم. اما به قدری میان فدراسیون، صاحبان اسب و مردم چالش و فاصله وجود دارد که هیچ نتیجه مثبتی از این رویداد عاید نمی‌شود.

اسدمسجدی که سرپرستی فدراسیون پزشکی و ورزشی را در کارنامه خود دارد با اشاره به مشکلاتی که جامعه سوارکاری طی سالهای گذشته با آن مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: ما در دوپینگ اسب، ژنتیک اسب، کرسی‌های بین المللی و… در دو دوره گذشته فدراسیون دچار مشکل و چالش بودیم. به هیچیک از این موضوعات سر و سامان داده نشده و جالب است که با این اوصاف رئیس فدراسیون دوباره برای حضور در انتخابات تأیید صلاحیت شده است.

وی ادامه داد: کل هنر فدراسیون سوارکاری در دوره گذشته این بوده است که با جهاد کشاورزی وارد بحث شود. حتی در مورد استفاده از اسب خالص ایران هم دچار مشکل هستیم به طوری که افرادی که می‌خواهند فقط برای سرگرمی اسبی داشته باشند بیشتر به اسب عرب دو سر خارجی روی می‌آورند تا اسب اصیل ایرانی و این موضوع علاوه بر آسیبی که به تولید اسب داخلی می‌زند، باعث خروج ارز از کشور هم می‌شود.

این کاندیدای ریاست فدراسیون سوارکاری تأکید کرد: با همه اینها مسعود خلیلی برای دوره سوم ریاست تأیید صلاحیت خود را گرفته است. او تاریخ انتخابات را تعیین کرده و به راحتی برنامه ریزی ها را هم برای حضور در آن انجام داده است. همه اینها یعنی اینکه شائبه و دست‌هایی پشت پرده در برگزاری انتخابات وجود دارد تا خلیلی بماند و ۴ سال آینده شبیه ۸ سال گذشته شود.

«انتقاد شما نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی سوارکاری دقیقاً در رابطه با چه موضوعی بود؟» وی در پاسخ به این پرسش گفت: انتخابات قرار است روز شنبه برگزار شود و روز گذشته به بنده و دیگر کاندیداهای انتخابات (محمد کاظمیان) اعلام کردند تأیید صلاحیت شدید و می‌توانید در مجمع شرکت داشته باشید. اعتراض خود را در این مورد به دبیر مجمع اعلام کردیم و اینکه چرا ۱۰ روز زودتر به ما نگفتید تا بتوانیم اقدامات خود را انجام دهیم. وی در پاسخ اینگونه اعلام کرد که هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد و حتی اختیار دارد روز برگزاری مجمع، اطلاع رسانی لازم را داشته باشد.

اسدمسجدی با یادآوری نامه‌ای که همراه با دیگر کاندیدای انتخابات سوارکاری خطاب به معاون وزیر ورزش ارسال کرده، گفت: هنوز این نامه به دفتر آقای پولادگر نرسیده بود که دبیر مجمع اعلام کرده درخواست ما رد شده است. چطور چنین چیزی امکان دارد؟ بنده سالهاست که معاون وزیر را می‌شناسم و اطمینان دارم او به دنبال برگزاری مجمع سالم است. اشکال کار در جای دیگری است و از طرف کسانی که به دنبال لابی هستند.

وی که پیش از این سرپرست دبیری فدراسیون کشتی هم بود، در پاسخ به این پرسش که «با همه این اوصاف در انتخابات روز شنبه شرکت خواهید داشت؟» خاطرنشان کرد: درخواست من این است که وزارت ورزش به خاطر این گونه مسائل، انتخابات روز شنبه را لغو کند و با توجه به اتمام دوره ریاست فعلی فدراسیون، اقدام به معرفی سرپرست برای آن کند و بعد از آن زمان جدیدی را برای انتخابات تشکیل دهد. این گونه مسجل شود که وزارت هم انتخابات قانونمند و سالم را دنبال خواهد کرد.

اسدمسجدی تأکید کرد: اگر چنین نشود یعنی اینکه انتخابات مهندسی شده است. در حال مشورت با تیم خود هستم که در صورت عدم لغو انتخابات در مجمع شنبه شرکت کنم یا نه؛ هنوز به نتیجه نرسیده‌ام اما در هر صورت صحبت‌هایم را مطرح می‌کنم. به خصوص که طی این مدت افراد زیادی از سراسر کشور با من تماس داشته و پیگیر موضوع بوده‌اند چون نمی خواهند ۴ سال آینده مانند هشت سال گذشته شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23192

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.