• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پیش ‌نویس سند توسعه گردشگری سلامت آماده شد

  • 10 مهر 1401 - 12:03

به گزارش خبرنگار مهر، دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد در این مراسم علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: در ادبیات گردشگری دنیا موضوع گردشگری، مزیت رقابتی و پایدار کردن مقاصد گردشگری و طولانی شدن مدت اقامت گردشگران و هزینه‌کرد بیشتر گردشگران همچنین استفاده از فرصت‌های معرفی فرهنگ جامعه محلی؛ همگی در گرو توسعه گردشگری موضوعی است.

وی گفت: به توسعه گردشگری موضوعی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای پایدار کردن و حفظ مزیت رقابتی گردشگری توجه می‌شود. مزیت نسبی که در این حوزه داشتیم این بود که بتوانیم به جنبه‌های کمتر توجه شده گردشگری بپردازیم پس تشکیل میزهای گردشگری در وزارت میراث فرهنگی به این جهت بود که اگر می‌خواهیم محصول گردشگری را ایجاد کنیم یا مسیر جدید گردشگری برای تورهای داخلی داشته باشیم این موضوع باید در گرو توسعه گردشگری موضوعی و محصولات جدید گردشگری باشد. به همین جهت یکی از برنامه‌های ما این است که میزهای گردشگری را پویا نگه داریم. اما سیاست ما در این میزها به این گونه بوده نظر صاحب نظران را بدانیم.
معاون گردشگری کشور گفت: پیش نویس سند توسعه گردشگری سلامت در حال تکمیل است و موارد آن مشخص شده بنابراین فرصت را غنیمت شمرده ایم و دست یکایک فعالان گردشگری را در این زمینه می‌فشاریم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29865

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.