• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

پیام رییس سازمان سینمایی به ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

  • 02 بهمن 1401 - 12:06
پیام رییس سازمان سینمایی به ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در متن پیام محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی به ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران همزمان با برگزاری این رویداد آمده است:
«ایده برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان عینیت بخشیدن به آموزه فرهنگی مکتب درخشان اسلام عزیز است که بر یادگیری، علم آموزی و تربیت کودکان تاکید زیادی دارد؛ بطوری که این جمله درخشان در جوامع اسلامی از دیرباز زینت‌بخش مکتب‌خانه‌ها و دارالعلم‌ها بوده است: «العلم فی‌الصغر کالنقش فی‌الحجر» به این معنا که آموختن دانش اعم از علم، ‌ ادب، هنر و تربیت در دوران کودکی همانند نقشی بر لوح دل و جان کودکان حک و ماندگار می‌شود.
برگزاری ششمین دوره المپیاد فیلمسازی نشان از استمرار و تداوم راهی دارد که نتایج و ثمرات درخشانی را در مسیر شناسایی استعدادهای درخشان که پشتوانه‌ای برای آینده سینمای ایران هستند، به نمایش گذاشته است.
تجربه اجرای ادوار المپیاد ثابت کرده است که مهارت‌هایی مانند ایده‌پردازی، خلق شخصیت و حتی فیلمسازی در کارگاه ذهن و اندیشه بچه‌ها براحتی قابل فراگیری است و استعدادهای برجسته توانسته‌اند به خوبی محصولات تحسین‌برانگیزی را در کوران رقابت‌های شورانگیز المپیاد فیلمسازی ارائه نمایند.
در کشوری که به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی، طی چهار دهه گذشته جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی زیادی در ابعاد ملی و بین‌المللی برگزار شده است و سینمای آن در بین کشورهای جهان از تراز و نصاب بالایی در زمینه تولید فیلم سینمایی برخوردار است، ضروری بود که در بوستان مصفای سینمای ایران و در کنار استوانه‌ها و درختان تنومند، نهال‌های باروری نشانده شوند تا زیبایی و طراوت شکوفه‌های هنر دوچندان شود. به همین خاطر المپیاد فیلمسازی در ۶ دوره خود کوشیده است تا با برنامه‌ریزی و تدابیر شایسته، به رشد فردی و اجتماعی جامعه مخاطبان و آشنایی آنان با منظومه فکری انقلاب اسلامی و سرفصل‌های مهم آن همچون فضلیت‌جویی و عدالت‌محوری یاری رسانده و با عضویت آنان در باشگاه فیلمسازی کودک و نوجوان، پویایی سینمای کودک و رونق جشنواره دیرپای سینمای کودک و نوجوان را در آینده تضمین نماید.
در این دوره از المپیاد برای اولین بار نوجوانان ایرانی مقیم دیگر کشورهای جهان توانسته‌اند در بخش‌های سه‌گانه المپیاد حضور به هم رسانند تا رشته انس و الفت آنان با سرزمین مادری و فرهنگ ایرانی و اسلامی تحکیم و تقویت شود.
سازمان امور سینمایی به شکرانه حضور دلگرم‌کننده نوجوانان در این دوره از المپیاد همانطور که از برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه تهران حمایت ویژه برای ادامه راه فیلمسازی آنان به عمل آورد، ‌ با افتخار چتر حمایتی خود را بر سر منتخبین ششمین دوره المپیاد فیلمسازی گرفته و به آنان برای اجرای هنرمندانه ایده‌های ناب‌شان کمک خواهد نمود.
در پایان به رسم ادب از تلاش‌های همه همکارانم در انجام این امر مهم تقدیر به عمل آورده و از آنان به خاطر تامل بایسته و بازنگری در کم و کیف برگزاری المپیاد و اجرای هوشمندانه آن تشکر می‌کنم.»
ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به همت بنیاد سینمایی فارابی تا سوم بهمن ۱۴۰۱ در تهران در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.