• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

پکن: مداخله نظامی در کشورها سیاستی شکست خورده است

  • 09 شهریور 1400 - 14:36
پکن: مداخله نظامی در کشورها سیاستی شکست خورده است

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین گفت که خارج شدن نظامیان آمریکایی از افغانستان نشانگر این مطلب است که مداخلات نظامی و همچنین سیاست تحمیل ارزش های شخصی بر دیگران محکوم به شکست است.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در جلسه توجیهی این وزارتخانه گفت: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نشان می دهد که مداخله نظامی خودسرانه در دیگر کشورها و همچنین سیاست تحمیل ارزش های شخصی و نظام اجتماعی بر دیگر کشورها، محکوم به شکست است.

وی پیشتر نیز گفته بود که جامعه بین الملل باید به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد. به گفته وزارت خارجه چین، این کشور آماده مشارکت در بازسازی افغانستان است و پکن همیشه به استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام گذاشته است.

وزارت بازرگانی چین هم هفته گذشته اعلام کرد که پکن آماده است جهت تسهیل بازسازی مسالمت آمیز افغانستان، با جامعه بین الملل همکاری کند. همچنین «وانگ یو» سفیر چین در کابل نیز اعلام کرد که پکن جهت تأمین امنیت شهروندان چینی با گروه طالبان ارتباط و هماهنگی برقرار کرده است.

وانگ یو در ادامه اضافه کرد که طالبان متعهد شده است که امنیت شهروندان، مؤسسات و اموال شرکت‌های چینی در افغانستان را تأمین کند.

اوایل بامداد سه شنبه (ساعت ۱۵:۲۹ به وقت واشنگتن معادل ۲۳:۵۹ به وقت تهران)، آخرین هواپیمای آمریکایی که حامل «راس ویلسون» سفیر آمریکا در کابل بود، از افغانستان خارج شد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در پیامی توئیتری نوشت: ۱۲ امشب آخرین نظامیان آمریکایی از میدان هوایی کابل خارج شدند و این گونه کشور ما کاملاً آزاد و مستقل شد. این موفقیت به همه ما (افغان ها) تعلق دارد.

طالبان همچنین اعلام کرد که فرودگاه کابل پس از «خروج آخرین نیروهای آمریکایی» تحت کنترل کامل این گروه قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4005

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.