• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

«پوتین» فکر می‌کند برلین از حمایت اوکراین خسته می‌شود

  • 19 شهریور 1401 - 13:10
«پوتین» فکر می‌کند برلین از حمایت اوکراین خسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آنالِنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در دومین سفر خود به کی‌یف و چند هفته پس از سفر نخست وزیر اوکراین به برلین، وارد این کشور شد.
بائربوک در بیانیه‌ای گفت: امروز به کی‌یف سفر کردم تا نشان دهم آنها (اوکراین) می‌توانند همچنان به ما تکیه کنند و اینکه ما با ارسال تسلیحات و کمک‌های بشردوستانه و مالی، مادامی که نیاز باشد در کنار اوکراین خواهیم بود.
وی همچنین گفت که «مشخص است که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) تصور می‌کند که ما از همدردی با رنج اوکراین، خسته می‌شویم و روی این موضوع حساب کرده است. او فکر می‌کند که می‌تواند با دروغ در جوامع ما تفرقه انداخته و از طریق انتقال انرژی، از ما اخاذی کند.»
وزیر خارجه آلمان ادامه داد: این محاسبات نباید جواب دهد و نخواهد داد، زیرا تمام اروپا می‌داند که اوکراین مدافع صلح ما است.
بائربوک درحالی به اوکراین سفر کرده که چند هفته پیش، دنیس شمیگال، نخست وزیر این کشور در سفر به برلین، به دفعات خواستار ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف شده بود.
برلین به‌تازگی اعلام کرده است که با همکاری هلند، به سربازان اوکراینی «مین‌روبی» را آموزش خواهد داد.
سفر این مقام بلندپایه آلمان به اوکراین، در حالی است که قطع انتقال گاز از طریق خط لوله نورداستریم یک که اصلی‌ترین مسیر انتقال گاز روسیه به اروپا و آلمان است، برلین را در آستانه فصل زمستان با بحران شدید انرژی روبه‌رو کرده است.
از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در فوریه سال جاری میلادی، غرب و اروپا در اقداماتی تنش‌آفرین و جنگ‌افروزانه، ارسال تسلیحات به اوکراین را آغاز کرده و با تأمین کمک‌های نظامی و غیرنظامی برای این کشور، به استمرار جنگ در اوکراین دامن زده‌اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28773

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.