• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

پسکوف: از گاز برای تنبیه احدی استفاده نمی کنیم

  • 06 مهر 1400 - 16:17
پسکوف: از گاز برای تنبیه احدی استفاده نمی کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه امروز سه شنبه در جمعه خبرنگاران اعلام کرد که مسکو قصد ندارد از گاز به عنوان ابزاری برای اعمال فشار به کشورهای دیگر به ویژه اوکراین استفاده کند.

پسکوف در همین رابطه گفت: خیر، این حقیقت ندارد. روسیه هرگز از گاز برای تنبیه کسی استفاده نکرده است، نمی کند و قصدش را هم ندارد.

سخنگوی کاخ کرملین افزود: روسیه ضامن مطلق امنیت انرژی کل قاره اروپا بوده و هست.

وی ادامه داد: روسیه از گاز منحصرا در جهت منافع خودش، در جهت منافع مردم مان و برای افزایش رفاه روس ها و به طور انحصاری برای تجارت، استفاده می کند.

پسکوف همچنین ذکر کرد: استفاده از گاز از این طریق نیز کاملا با منافع مصرف کنندگان در اروپا و همچنین کشورهایی مطابقت دارد که در صورت مقرون به صرفه بودن حمل و نقل گاز، فرصت این کار را فراهم می کنند.

سخنگوی کاخ کرملین به این واقعیت اشاره کرد که قرارداد بین روسیه و مجارستان بر اساس مناسب ترین شرایط اقتصادی منعقد شده است.

اظهارات پسکوف در حالی مطرح می شود که مجارستان روز دوشنبه یک قرارداد بلند مدت جدید با شرکت «گازپروم» برای تامین گاز از طریق دور زدن اوکراین، امضا کرد.

قبل از انعقاد توافقنامه مذکور، «کی‌یف» از این توافق ابراز ناامیدی کرد و قول داد که برای ارزیابی پایبندی این توافق به قوانین انرژی اروپا به کمیسیون اروپا مراجعه کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7240

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.