• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پرچم سفارت انگلیس در کی یف پایین کشیده شد

  • 23 بهمن 1400 - 23:29
پرچم سفارت انگلیس در کی یف پایین کشیده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، منابع خبری از پایین کشیده شدن پرچم انگلیس از بالای ساختمان سفارت این کشور در کی یف پایتخت اوکراین خبر دادند.

این منابع گفتند که چراغ‌های سفارت انگلیس در کی یف در حال حاضر خاموش شده و هیچ نگهبانی و مراقبتی در نزدیکی ساختمان سفارتخانه مشاهده نمی‌شود.

آمریکا مدعی شده که ممکن است تا چهارشنبه این هفته، روسیه به اوکراین حمله کند و سرآغاز این تهاجم هم اقدامات موشکی و سایبری خواهد بود.

همزمان، بیم آن می‌رود که واشنگتن برای گرفتار کردن پای مسکو در دام این جنگ ناخواسته و اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، حملاتی ساختگی را در اوکراین تدارک ببیند.

در همین حال، وزرای خارجه روسیه و آمریکا روز شنبه و در ادامه تنش‌آفرینی‌های غرب علیه مسکو، با یکدیگر در خصوص موضوع اوکراین رایزنی کردند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که امروز شنبه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود پیرامون مناقشه اوکراین گفتگو کرده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، «بلینکن» در گفتگوی تلفنی با «لاوروف» بدون اشاره به تنش آفرینی‌های محور غربی علیه مسکو گفت که راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین هنوز در دسترس است!

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: واشنگتن از مسکو می‌خواهد تنش زدایی کند و در گفتگوها با حسن نیت شرکت کند.

«سرگئی لاوروف» نیز در این رایزنی تلفنی از ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو در حال برنامه ریزی برای حمله نظامی به اوکراین است، به شدت انتقاد و این ادعاها را «کارزار تبلیغاتی از سوی غرب با اهداف تحریک آمیز» توصیف کرد.

«لاوروف» همچنین به همتای آمریکایی خود گفت که واشنگتن و اتحادیه اروپا پیشنهادات امنیتی روسیه را نادیده گرفته اند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=16444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.