• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

پرویز شهبازی و تلاش برای رساندن «رکسانا» به «فجر»/همه باید بیاییم

  • 06 دی 1401 - 12:06
پرویز شهبازی و تلاش برای رساندن «رکسانا» به «فجر»/همه باید بیاییم

مسعود ردایی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رکسانا» به کارگردانی پرویز شهبازی، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این پروژه توضیح داد: فیلم «رکسانا» در حال حاضر روزهای پایانی تدوین را سپری می‌کند و بعد از آن هم برای مراحل اصلاح رنگ و دیگر کارهای فنی آماده خواهد شد.
این تهیه‌کننده درباره وضعیت حضور فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر هم توضیح داد: فرم حضور در جشنواره را با امید به خدا پر کرده‌ایم اما واقعاً نمی‌دانم فیلم از نظر فنی به جشنواره خواهد رسید یا خیر؟ تلاشمان این است که فیلم را به جشنواره برسانیم اما با توجه به مسائل فنی که پیش رو داریم، این مسئله کمی سخت است.
ردایی با تأکید بر تلاش عوامل برای رساندن «رکسانا» به «فجر» گفت: بالاخره ما یک رویداد بین‌المللی سینمایی در کشورمان داریم که می‌تواند در ارتقا و رشد سینمای ایران موثر باشد و آن هم همین جشنواره فیلم «فجر» است. ما به‌عنوان گروهی از هنرمندان سینما باید به‌صورت فعال در این رویداد حضور داشته باشیم. اگر بتوانیم «رکسانا» را به این دوره برسانیم بسیار عالی خواهد شد و اگر هم از نظر فنی نرسید، حتماً در یک مسیر قانونی فیلم را به اکران در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی وارد خواهیم کرد.
وسواس پرویز شهبازی در کارگردانی «رکسانا»
این تهیه‌کننده سینما درباره فرآیند تولید «رکسانا» در سکوت خبری هم توضیح داد: ما برای این فیلم در حدود ۳۲ روز پیش تولید داشتیم و بعد از آن حدود ۶۰ روز در شهریور و مهرماه همین امسال، درگیر مراحل تولید و فیلمبرداری بودیم. بخش عمده فیلم در تهران ضبط شده است و در حدود ۳۰ درصد فیلم هم در شمال کشور تصویربرداری شده است. با همکاری تک‌تک عوامل فیلم تا این مرحله پیش رفته است و پرویز شهبازی در مقام کارگردان هم همواره در زمینه تولید، دقت‌ها و وسواس‌های خاص خود را دارد و کار را بسیار خوب تا این مرحله هدایت کرده است.
برخی فیلمسازان شاید به دلایلی نخواهد فیلم خود را به جشنواره برسانند و یا حتی کار خود را نیمه‌تمام بگذارند و نظرشان هم برای خودشان محترم است اما من معتقدم که ما همین یک جشنواره «فجر» را داریم که می‌تواند کمک‌های بسیار زیادی به ما بکند
وی درباره ترکیب بازیگران فیلم هم بدون اشاره به اسامی بازیگران اصلی توضیح داد: بخشی از بازیگران فیلم، از بازیگران جدیدی هستند که در فرآیند یک فراخوان انتخاب شدند. نزدیک به ۷ هزار ۵۰۰ نفر برای نقش‌آفرینی در این پروژه، فیلم و عکس برای ما ارسال کردند که از میان آن‌ها ۳ بازیگر انتخاب شد که به‌عنوان چهره‌های جدید در فیلم «رکسانا» ایفای نقش کرده‌اند. در کنار این بازیگران، از برخی بازیگران فعال در سینما و تلویزیون هم استفاده کرده‌ایم که اسامی آن‌ها بعدها منتشر خواهد شد.
این تهیه‌کننده با اشاره به دیگر فعالیت‌های خود گفت: شاید سال آینده فیلم دیگری را کلید بزنیم. واقعاً در حال حاضر ساخت فیلم اجتماعی بسیار سخت شده و هزینه‌ها بالا رفته است. میان مخاطب و فیلمسازان هم فاصله‌ای افتاده است که نیاز به هم‌پوشانی و اصلاح دارد. باید در شرایطی قرار بگیریم که مخاطب هم برای تماشای فیلم‌ها به سینما بیاید.
وی ادامه داد: اگر مخاطب فیلم‌ها را نبیند، چرخه اقتصادی سینما از حرکت می‌ایستد. متأسفانه فاصله مخاطبان از سینما در حال بیشتر شدن است و همه افراد، سازمان‌های و اصناف سینمایی که در این فرآیند دخیل هستند باید کمک کنیم تا این فاصله از بین برود. حتی سازمان‌ها و نهادهایی مانند صداوسیما و شهرداری‌ها هم باید در این زمینه همکاری کنند.
«فجر» تنها رویدادی است که می‌تواند به سینمای امروز کمک کند
ردایی در پایان با اظهار امیدواری برای رسیدن «رکسانا» به جشنواره فجر امسال تأکید کرد: برخی فیلمسازان شاید به دلایلی نخواهد فیلم خود را به جشنواره برسانند و یا حتی کار خود را نیمه‌تمام بگذارند و نظرشان هم برای خودشان محترم است اما من معتقدم که ما همین یک جشنواره «فجر» را داریم که می‌تواند کمک‌های بسیار زیادی به ما بکند. این تنها جشنواره ملی و بین‌المللی ماست که می‌تواند در این شرایط نامناسب، به سینمای ما کمک کند و مردم و مخاطبان را هم باردیگر به سمت این سینما جذب کند. به نظرم هر گروهی از هنرمندان بتوانند در این رویداد مشارکت داشته باشند، کار بسیار مثبتی انجام داده‌اند و به بهبود وضعیت سینمای ایران، کمک کرده‌اند. باید دست به دست هم بدهیم و هر کار که می‌توانیم بکنیم، تا این فیلم‌ها به جشنواره امسال برسند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.