• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

«پرش با اسب» وزارت و کمیته از روی آرامش/ زخم چرکین سرباز کرد؟

  • 21 خرداد 1401 - 12:48
«پرش با اسب» وزارت و کمیته از روی آرامش/ زخم چرکین سرباز کرد؟

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات فدراسیون سوارکاری جدا از حواشی و کشمکش های داخلی که پیرامون این رشته، ترکیب مجمع و کاندیداهای ریاستش داشت، باعث عیان شدن زوایایی از «روابط» میان مدیران ارشد شد که می تواند تبعاتی به همراه داشته باشد.

موضوع مربوط به کمیته ملی المپیک می شود و اینکه امروز میزبانی انتخابات فدراسیون سوارکاری را پذیرفت؛ انتخاباتی که از هفته گذشته با اعتراض دو نفر از کاندیداها به پنهان کاری و درخواستی که برای لغو مجمع در زمان مقرر ۲۱ خردادماه داشتند، خیلی علنی به حاشیه کشیده شد.

این حواشی تا آنجا ادامه پیدا کرد که وزارت ورزش روز جمعه و در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت مانده به تشکیل مجمع، تصمیم به لغو آن و موکول کردنش به تاریخ ۳۱ خردادماه گرفت. با این حال امروز کمیته ملی المپیک کمک حال اعضای مجمع فدراسیون سوارکاری شد تا نشست خود را تشکیل دهند و رای گیری برای انتخاب رئیس چهار سال آینده را به سرانجام برسانند!

طبق روال همیشه قرار بر این بود تا انتخابات فدراسیون سوارکاری در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شود اما وقتی وزارت ورزش تصمیم به لغو انتخابات گرفت، از ورود اعضای مجمع این فدراسیون به این سالن هم امتناع شد. در این شرایط آنها پس از هماهنگی های لازم از ساختمان کمیته ملی المپیک برای تشکیل مجمع خود استفاده کردند.

این مسئله و اینکه کمیته ملی المپیک به «رانده شدگان» وزارت ورزش «جا» داده است می تواند اختلاف میان این دو نهاد تصمیم گیر در ورزش را به دنبال داشته باشد و این یعنی عیان شدن شکاف همیشگی!

زخم چرکین و قدیمی که دوباره سرباز کرد

اختلافات میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که در تمام ادوار وجود داشت بر هیچ کسی پوشیده نیست. طوریکه این دو نهاد و دشمنی مدیرانش در بسیاری مواقع خود عامل تنش و درگیری داخلی و بعضا باز شدن پای نهادهای بین المللی به ورزش کشور می شد.

این شرایط البته طی چهار سال گذشته با ورود صالحی امیری به کمیته ملی المپیک و دست فرمانی که با تاکید بر تعامل و همفکری با وزارت ورزش داشت، به کمترین حد ممکن و به عبارت بهتر به «صفر» رسید به خصوص که کمیته ملی المپیک در تمام امور با همفکری و مشورت وزارت ورزش و شخص وزیر اقدام به تصمیم گیری می کرد.

این مهم به خصوص در دوره مسعود سلطانی فر وزیر پیشین ورزش و جوانان خیلی عیان بود طوریکه غالب موضوعات به نشست همفکری میان وی، سیدرضا صالحی امیری و دیگر مسئولان وزارت و کمیته منجر می شد تا رای و تدبیر میان آنها ملاک عمل و تصمیم گیری برای ورزش قرار بگیرد.

اتفاقا همین مسئله یکی از مواردی است که به کرات از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک به عنوان دستاورد مهم ورزش در سال های اخیر یاد شد و اینکه کمیته و وزارت به دور از هر گونه تنش و بحران در شرایطی کاملا آرام و هماهنگ با هم پیش می روند. این روابط حسنه اما امروز تحت تاثیر انتخابات عجیب و پُرحاشیه فدراسیون سوارکاری تا حد زیادی خدشه دار شد چراکه وزارت ورزش مخالف برگزاری مجمع بود و به همین دلیل نماینده ای هم در آن نداشت با این حال کمیته نه تنها میزبانی این مجمع را پذیرفت بلکه نایب رئیس خود را هم به عنوان نماینده به آن فرستاد.

حتما کمیته ملی المپیک برای این همراهی با فدراسیون سوارکاری دلایلی دارد و شاید هم بر اساس یک سری سفارش ها یا ملاحظات حاضر به انجام آن شده است اما به هر حال بارزترین ویژگی این اقدام رو در رو شدن با وزارت ورزش بوده است و همین مسئله قطعا نمایی جدید از روابط میان آنها در آینده ای نزدیک را عیان خواهد کرد. روابطی که سال ها برای حسنه نشان دادنش تلاش شد اما اتفاقات پیرامون انتخابات فدراسیون سوارکاری نشان داد «زخم چرکین و قدیمی» در این روابط همچنان باقی بوده و امروز در دوره حمید سجادی با اولین تلنگر جدی دوباره سرباز کرده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23405

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.