• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

پایش سموم ۴۰ محصول کشاورزی/ اهمیت دیپلماسی غذا

  • 07 اسفند 1401 - 12:53
پایش سموم ۴۰ محصول کشاورزی/ اهمیت دیپلماسی غذا

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز خدائیان، روز یکشنبه در نشست خبری نخستین رویداد سلامت بنیان که در محل سالن کنفرانس سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: ما وظیفه داریم حداکثر دوز مجاز سموم مورد استفاده در محصولات کشاورزی را محاسبه کنیم که بر همین اساس برای آن یک سند تهیه شده است.
وی با تاکید بر اهمیت تأمین امنیت غذایی مردم، افزود: ما ناچاریم برای بهبود فرآورده‌های غذایی از سموم مجاز استفاده کنیم و هر سال برای محصولات خام کشاورزی و دامی، میزان استفاده سموم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
خدائیان، یکی از چالش‌ها را در روند شناسه گذاری محصولات دانست و ادامه داد: حجم زیادی از گلخانه‌های کشاورزی در کشور شناسه گذاری شده اند.
مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، با بیان این مطلب که ۴۰ محصول کشاورزی را پایش و نظارت می‌کنیم، گفت: در انجام پایش ها، شاهد عدم انطباق بعضی از محصولات با میزان سموم مجاز هستیم که بیشترین عدم انطباق شامل سبزیجات است.
وی افزود: امنیت غذایی مقوله مهمی است که برای حفظ آن باید شرکت‌های دانش بنیان را وارد این عرصه کنیم.
خدائیان گفت: صنعتی کردن محصولات بومی و شناسایی تقلبات غذایی، از جمله دلایل ورود شرکت‌های دانش بنیان به عرصه محصولات کشاورزی و غذایی است.
وی بر اهمیت دیپلماسی غذا به منظور تأمین امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: این دیپلماسی شامل محصولات و فرآورده‌های غذایی وارداتی و صادراتی می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39219

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.