• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پایان روز نخست با ۵ مدال طلا، نقره و برنز

  • 08 اردیبهشت 1402 - 19:01
پایان روز نخست با ۵ مدال طلا، نقره و برنز

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا از صبح امروز جمعه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر هانگژو چین آغاز شد که در پایان روز نخست این مسابقات ۷ ورزشکار کاروان کشورمان به دیدار رقبای خود رفته و موفق به کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز شدند.
محمد محمدی بریمانلو طلا ضرب کرد
محمد محمدی بریمانلو در وزن ۸۱- کیلوگرم پس از یک دور استراحت، در مرحله دوم به مصاف «گوربانوف» از ترکمنستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در مرحله نیمه‌نهایی «بکادیل شیمردناوف» از قزاقستان را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت و در مبارزه نهایی «سی تی هوانگ» از چین تایپه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. این نخستین مدال طلای کاروان ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا هانگژو چین بود.
محمد بریمانلو تنها طلای روز نخست برای تیم کشورمان کسب کرد
مدال نقره بر گردن صادق آذرنگ
صادق آذرنگ نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم کشورمان در دور نخست به مصاف «سارینچاوکتئو» از چین رفت و ضمن برتری مقابل این حریف قدرتمند راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز «مظافروف» از قزاقستان را شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. آذرنگ در این مرحله «ایشانمیرات اتایوف» از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و در مبارزه پایانی نتیجه را به «میرزا مرادف» ازبکستانی واگذار کرد و نقره گرفت.
مجید وحید بریمانلو نقره‌ای شد
مجید وحید بریمانلو در وزن ۶۶- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم «گالاسن ژاموسو» از چین رفت و مقتدرانه مقابل این ورزشکار به برتری رسید. وی در مرحله نیمه‌نهایی «خیراندیش» از تاجیکستان را شکست و در مبارزه نهایی در پیکار با «امان شوکریف» ازبکستانی واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.مدال نقره وزن ۸۷+ بانوان به فاطمه برمکی رسید
فاطمه برمکی در وزن ۸۷+ کیلوگرم زنان در نخستین بازی مقابل ورزشکاری از هند قرار گرفت و ضمن کسب برتری به مصاف کوراش‌کاری از چین رفت. نماینده سنگین وزن کوراش زنان ایران در دومین دیدار مقابل نماینده قدرتمند چینی بازی را واگذار کرد. وی در آخرین دیدار خود با برتری مقابل نماینده ازبکستان به مقام دوم دست پیدا کرد و صاحب گردن آویز نقره شد. پیکارهای وزن ۸۷+ کیلوگرم به صورت دوره‌ای برگزار شد.
فاطمه برمکی نقره گرفت
دنیا آقایی برنز آسیا را کسب کرد
دنیا آقایی نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف «کوربانوا» از ترکمنستان رفت و به برتری دست یافت. وی با این برد راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. آقایی در مرحله نیمه‌نهایی نتیجه را به «سالیکوا» قزاقستانی واگذار کرد و به مقام سوم مشترک دست یافت.هدیه یزدانی و فرزین شاهباز دیگر نمایندگان کشورمان بودند که با شکست برابر رقبا خود از دور رقابتها کنار رفتند.این رقابت‌ها فردا (شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) هم پیگیری خواهد شد و ۴ نماینده دیگر کشورمان به نام‌های الیاس پاکدل، طاهره آذرپیوند، ملیکا امیدوندی و سمانه خجسته به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.