• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

پاکسلووید همچنان بهترین دارو برای مقابله با سویه اومیکرون

  • 29 بهمن 1401 - 12:30
پاکسلووید همچنان بهترین دارو برای مقابله با سویه اومیکرون

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان تصمیم گرفتند تأثیر Paxlovid را در برابر بیماری شدید و مرگ مطالعه کنند زیرا پزشکان با تکامل ویروس، گزینه‌های درمانی کمتری برای بیماران پرخطر دارند.

دکتر «آدیت جیند»، محقق ارشد از دانشگاه کلرادو، گفت: «درمان های آنتی بادی مونوکلونال که ما برای یک سال و نیم گذشته از آن استفاده کرده ایم و به آن تکیه کرده ایم، دیگر در برابر زیرسویه های اومیکرون مؤثر نیستند زیرا ویروس تغییر کرده است.»

در حال حاضر تنها گزینه‌های درمانی ضد ویروسی که هنوز هم مؤثر در نظر گرفته می‌شوند، Paxlovid و Remdesivir هستند.

برای رسیدن به این نتیجه، تیم تحقیق داده‌های بیماران را که یک یا چند عامل خطر برای بیماری شدید، بستری یا مرگ داشتند، بررسی کرد. برخی Paxlovid دریافت کرده بودند، در حالی که برخی چنین نبودند. این مطالعه شامل ۲۸۰۰۰ بیمار بود.

محققان دریافتند که Paxlovid به طور قابل توجهی میزان بستری و مرگ را کاهش می‌دهد.

جیند گفت: «به عنوان یک پزشک که می‌تواند بیماران را در محیط سرپایی درمان کند، من استفاده از Paxlovid را به عنوان یک درمان خط اول برای بزرگسالان که به طور حاد به کووید در مرحله اومیکرون فعلی مبتلا شده اند، توصیه می‌کنم.»

محققان همچنین دریافتند که Paxlovid با میزان کمتری از مراجعه به اورژانس پس از درمان همراه است که نشان دهنده احتمال کمتری از علائم برگشتی است.

وی در ادامه می‌افزاید: «داده های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که Paxlovid هنوز در خنثی کردن ویروس در زیرسویه های اخیر اومیکرون مؤثر است. با این حال، ما قصد داریم اثربخشی بالینی مداوم در بیماران را از طریق تحلیل‌های آینده خود ارزیابی کنیم.»

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.