• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

پافشاری ولیعهد سعودی بر پایان فوری جنگ ۷ ساله با یمن!

  • 08 مهر 1400 - 4:16
پافشاری ولیعهد سعودی بر پایان فوری جنگ ۷ ساله با یمن!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در گفتگو با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا درباره طرح سعودی برای پایان دادن به بحران ۷ ساله جنگ با یمن گفتگو و رایزنی کرد.

در این گفتگوی دوجانبه که در ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام شد، محمد بن سلمان بر اجرای طرح آتش بس فوری در تمامی جبهه‌های جنگ با یمن تحت نظارت نمایندگان سازمان ملل تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، در طرح ارائه شده از سوی مقامات سعودی با درخواست سازمان ملل متحد برای بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا به منظور ورود و خروج کمک‌های انسانی و همچنین پهلوگیری کشتی‌های نفتی در بندر حدیده یمن موافقت می‌شود.

علاوه بر این، طبق طرح ادعایی مذکور، با آغاز مذاکرات میان طرف‌های داخلی یمن (دولت رئیس جمهور مستعفی و فراری منصور هادی و نیروهای مردمی یمن، انصارالله) برای دستیابی به یک راه حل سیاسی بلند مدت موافقت می‌شود.

از سویی دیگر، مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن تأکید بر اینکه ایالات متحده طی ۷ سال جنگ علیه یمن به طور تمام و کمال در کنار طرف سعودی ایستاده و با کمک‌های تسلیحاتی خود به ریاض در مقابل عملیات‌های دفاعی نیروهای مردمی یمن اقدام کرده، توضیح داد: «جو بایدن از نیت مقامات سعودی برای پایان دادن به بحران یمن و دستیابی به یک توافق سیاسی دائم میان طرف‌های [درگیر در جنگ] داخلی این کشور استقبال می‌کند».

دو طرف همچنین با حضور نمایندگان انصارالله در روند گفتگوی میان حزبی در یمن زیر نظر نمایندگان سازمان ملل متحد توافق کردند.

علاوه بر این، سالیوان و بن سلمان بر ضرورت توسعه همکاری‌های راهبردی در تمامی ابعاد و زمینه‌ها و دیگر مسائل منطقه خاورمیانه نیز به توافق نظر رسیدند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.