• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

پاشینیان: باکو مسئول تنش های اخیر است

  • 28 آبان 1400 - 11:43
پاشینیان: باکو مسئول تنش های اخیر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز جمعه در نشست شورای بین دولتی اوراسیا در ایروان، جمهوری آذربایجان را نسبت به ایجاد تنش در منطقه متهم کرد.

وی در این رابطه گفت: ارمنستان با چالش‌هایی جدی مواجه است که امنیتش را تهدید می‌کند. منطقه ما درگیر دور جدیدی از تشدید تنش ها است که متاسفانه منجر به تلفات انسانی بیشتر شد. جمهوری آذربایجان مسئول این امر است که هدف از تحریکات نظامی باکو تضعیف تمامیت ارضی کشورمان و برهم زدن توافقاتی است که در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) حاصل شد.

چند ساعت قبل نیز وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که ۶ نظامی این کشور در جریان درگیری های مرزی روز سه شنبه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) با نیروهای جمهوری آذربایجان کشته شده اند.

طی هفته اخیر درگیری های مرزی بین باکو و ارمنستان شدت گرفت و هر یک دیگری را متهم به تجاوز به خاک خود و استفاده از انواع سلاح های گرم در این تجاوزها، کرد که در همین زمینه و با وساطت مسکو، فعلا آتش بسی میان دو طرف برقرار شده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که برای جلوگیری از تنش ها، ارمنستان و جمهوری آذربایجان هر چه سریعتر حدود مرزی کشورشان را تعیین کنند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=11118

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.