• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

و اما بعد از طارمی

  • 18 آبان 1400 - 21:36
و اما بعد از طارمی

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «داستان تنبیه انضباطی مهدی طارمی و دعوت‌نشدن او به اردوی تیم ملی آن‌ قدر بزرگ و پرسروصدا بود که مجال چندانی برای طرح سایر مسائل باقی نگذاشت. با این حال فهرست ۲۷نفره‌ای که دراگان اسکوچیچ برای دو بازی حساس با لبنان و سوریه در انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ منتشر کرده، حاوی نکات قابل بحثی است.

چرا اینها هستند؟

تمام لیست‌هایی که همه جای دنیا برای تیم‌های ملی اعلام شده و می‌شود، انتقادهایی به دنبال می‌آورد و گریزی از این مساله نیست. به هر حال انتخاب بازیکن تا حدی سلیقه‌ای است و نهایتا کادر فنی تیم ملی باید تصمیم آخر را بگیرد. با این حال به رسم معمول، می‌توان کمی هم به فهرست اخیر دراگان اسکوچیچ غر زد. به عنوان مثال قرارگرفتن نام مهدی ترابی و کاوه رضایی در این لیست کمی دور از انتظار بود. هیچکس در مورد کیفیت ترابی کوچک‌ترین تردیدی ندارد اما این بازیکن در حال حاضر واقعا شرایط خوبی ندارد و افت محسوس او، تبدیل به یکی از دلایل افول پرسپولیس شده است. وینگر سرخ‌ها در بهترین روزهایش هم در تیم ملی نیمکت‌نشین بود، بنابراین شاید انتظار می‌رفت اسکوچیچ به ضعیف‌ترین نسخه این سالیان ترابی استراحت بدهد. کاوه رضایی هم که امسال در یک انتقال قرضی عجیب به تیم «لوون» بلژیک پیوسته، عمدتا مصدوم بوده و تنها در یک بازی از دقیقه ۹۰ برای تیمش وارد زمین شده است. او این فصل هیچ گلی به ثمر نرسانده و شاید خودش هم انتظار نداشت به تیم ملی دعوت شود.

چه خوب که اینها هستند

از نظر فنی دعوت ‌اللهیار صیادمنش به اردوی تیم ملی اتفاق خوبی است. این مهاجم ۲۰ ساله که فصل بسیار خوبی را در زوریا لوهانسک اوکراین پشت سر می‌گذارد، شرایط دعوت به اردوی تیم امید را هم داشت اما چون آن بازی‌ها خارج از تقویم فیفا برگزار می‌شد، مهدی مهدوی‌کیا نتوانست از ‌اللهیار استفاده کند. حالا صیادمنش به جای طارمی به اردوی بزرگسالان دعوت شده و فرصت خوبی دارد که با شرایط این تیم خو بگیرد و با بزرگان فوتبال ایران تمرین کند. این دعوت برای او دلگرم‌کننده هم هست، چون متوجه می‌شود زیر ذره‌بین کادر فنی تیم ملی قرار دارد. از سوی دیگر حضور سامان قدوس را هم باید به فال نیک بگیریم. این بازیکن بعد از عدم حضورش در زمین مقابل امارات و کره‌ جنوبی، یک استوری موقت اعتراضی منتشر کرد اما خوب است که اسکوچیچ با او برخورد قهری نداشته. سامان فوتبالیست بسیار خوبی است و اگر اسکوچیچ بتواند جایی برای او در تیمش باز کند، عالی خواهد بود. قدوس این هفته هم در جریان شکست دو بر یک برنتفورد برابر نوریچ، پاس تنها گل تیمش را داد.

نگران افت اینها هستیم

در عین حال اما تعدادی از بازیکنان نامی تیم ملی که شکی در مورد حضورشان در اردو وجود نداشت هم این روزها در رده باشگاهی شرایط عجیبی دارند و با افتی دست به گریبان هستند که جای نگرانی دارد. مثلا الاهلی و الریان قطر با حضور محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‎زاده نتایج خیلی خوبی در لیگ ستارگان نگرفته‌اند. این تیم‌ها که زیاد هم گل می‌خورند، در رده‌های هشتم و دهم لیگ قطر قرار دارند. در امارات مهدی قائدی بعد از درخشش اولیه‌اش برای الاهلی و دبل برابر شارجه دیگر موفق به گلزنی نشد تا آمار هشت بازی و فقط دو گل برای او ثبت شود. صادق محرمی هم همچنان در دیناموزاگرب یک خط در میان بازی می‌کند. پشت سر تمام این نفرات، می‌رسیم به علیرضا بیرانوند که در دو بازی آخر درون دروازه بواویشتا ۹ گل دریافت کرده است. طبیعتا کسی انتظار ندارد بیرانوند دعوت نشود اما شاید او با این عملکرد، جایگاهش در ترکیب اصلی را به خطر بیندازد.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=10513

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.