• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

ویتامین D۳ در تقویت سیستم ایمنی بهتر عمل می کند

  • 09 اسفند 1400 - 9:39
ویتامین D۳ در تقویت سیستم ایمنی بهتر عمل می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، این یافته برخلاف تحقیقات قبلی است که هر دو نوع ویتامین D را تقریباً یکسان ارزیابی کرده بودند.

ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان و سیستم ایمنی است، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که همه اشکال این ویتامین یکسان نیستند.

محققان دانشگاه‌های سوری و برایتون در بریتانیا با نگاهی به دو نوع مکمل ویتامین D- مکمل‌های حاوی ویتامین D۲ و مکمل‌های حاوی ویتامین D۳- گزارش می‌دهند که فقط ویتامین D۳ بر بدن تأثیر گذاشته و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

دکتر «کالین اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما نشان داده‌ایم که ویتامین D۳ سیستم سیگنال دهی اینترفرون نوع I را در بدن تحریک می‌کند؛ اینترفرون بخش کلیدی سیستم ایمنی است که اولین خط دفاعی در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها را فراهم می‌کند. بنابراین، ویتامین D۳ ممکن است به جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها و باکتری‌ها در بدن کمک کند.»

ویتامین D با سایر ویتامین‌ها متفاوت است زیرا به طور طبیعی توسط سلول‌های کلسترول در بدن هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد سنتز می‌شود.

اما بیشتر مردم به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی‌کنند یا غذاهای غنی از ویتامین D را برای تأمین منابع کافی نمی‌خورند.

از این رو، بسیاری از غذاها با ویتامین D غنی شده‌اند تا به افزایش مصرف روزانه کمک کنند که شیر یکی از رایج‌ترین آنهاست.

علاوه بر گذراندن زمان بیشتر در زیر نور آفتاب که ۱۰ تا ۳۰ دقیقه چند بار در هفته کافی است، برخی غذاهای خاص نظیر ماست، شیر و پنیر بهترین منبع ویتامین D هستند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=17371

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.